לא עורכי דין ולא רופאים - זה התפקיד שבו הכי מרוצים מהמשכורת

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני הסקר החברתי בנושא תנאי עבודה, מהם עולה כי 40% מהמועסקים חווים מתח ולחץ נפשי בעבודה | ובאיזה תפקיד העובדים הכי מרוצים מהמשכורת?

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 22:58 יט באלול התשפג

לא עורכי דין ולא רופאים - זה התפקיד שבו הכי מרוצים מהמשכורת
אנשי עסקים, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ג') את נתוני הסקר החברתי לשנת 2022 ביחס לתנאי עבודה. על פי הנתונים, 40% מהמועסקים מעל גיל 20 חוו מתח ולחץ נפשי בעבודה לעיתים קרובות, לעומת 22% שחוו זאת לעיתים רחוקות, ו-35% שלא חוו מתח בעבודה מעולם.

המנהלים - המועסקים המרוצים ביותר מהשכר

על פי נתוני הסקר, שיעור שביעות הרצון מהכנסה משתנה לפי תחומים, כאשר מנהלים הם המועסקים המרוצים ביותר: 50% מהמנהלים מרוצים מהכנסתם ו-26% מרוצים מאוד. אל המקום השני הגיעו בעלי עיסוק אקדמי ובעלי מקצועות חופשיים, כאשר כ-45% דיווחו כי הם מרוצים מהכנסתם, ו-20% מרוצים מאוד.

העיסוקים עם שיעורי שביעות הרצון הנמוכים ביותר מהכנסה הם חקלאות, בינוי, תעשייה ועובדים לא מקצועיים. בתחומי החקלאות, בינוי ותעשייה כמעט 40% לא מרוצים מהכנסתם, ורק 14% מרוצים מאוד. מבין העובדים שאינם מקצועיים, 46% לא מרוצים מהכנסתם, לעומת 41% שמרוצים ו-11% בלבד שמרוצים מאוד.

השכר הממוצע בהייטק ממשיך לעלות

, צילום: Gili Yaari/Flash90

40% סובלים מלחץ ומתח נפשי במקום העבודה

בנוגע למתח נפשי, 40% מהגברים השיבו כי הם סובלים מלחץ ומתח נפשי במקום העבודה לעיתים קרובות, ותוצאות בשיעור דומה התקבלו גם מקרב הנשים. לעומת זאת, ביחס לבריאות פיזית, הנתונים משתנים בין גברים לנשים, כאשר 26% מהגברים חשים שבריאותם או ביטחונם בסכנה בגלל עבודתם, לעומת 19% מבין הנשים.

הסקר החברתי נערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדי שנה מאז 2002. הסקר מספק מידע על תנאי החיים של אוכלוסיית ישראל בנושאי: דיור, רכב, בריאות, השכלה, שימוש באינטרנט, תעסוקה, נופש, קשר עם בני משפחה וחברים, פעילות התנדבותית, מצב כלכלי, שביעות רצון ואמון. בשנת 2022 עסק הסקר בנושאים: השלכות תעסוקתיות, חברתיות וכלכליות של משבר הקורונה, השפעת הדת, הערכת הדמוקרטיה בישראל ותפיסת התקשורת.