לקראת הפרטה לאחר שנים של דשדוש - דואר ישראל עם רווחי שיא

דואר ישראל זכה במשך שנים להשמצות הן על השירות והן על ההפסדים הגוברים. ברקע הדחת היו"ר והעתירה בנושא לבג"ץ, מציג הדואר נתוני צמיחה מרשימים ורווח נקי של 29 מיליון שקלים. ההכנסות קפצו ב-90 מיליון שקלים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/09/23 22:31 יז באלול התשפג

לאחר שנים של דשדוש - דואר ישראל עם רווחי שיא
דואר ישראל, נתוני שיא, צילום: Nati Shohat/Flash90

בתקופה האחרונה, עולה דואר ישראל לכותרות פעם אחר פעם. אם בעבר הייתה רגילה החברה לעלות לכותרות תחת ביקורת חריפה על השירות, הפעם עולה החברה לכותרות דווקא בסיבות טובות. בנתונים שפרסמה היום (א') החבר, הציגה דואר ישראל רווח נקי של 29 מיליון שקלים בחצי הראשון של השנה, יחד עם גידול של 12% בצמיחה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

צמיחה של 12% ביחס לשנה שעברה

הכנסות החברה קפצו בחצי השנה האחרונה בכ-90 מילון שקלים ועמדו על 849 מיליון שקלים לעומת 759 מיליון בחציון המקביל אשתקד. במהלך השנה האחרונה הציגו בדואר ישראל שורת מהלכים לייעול החברה ובין היתר צומצמו סניפים ופוטרו מאות עובדים במטרה לייעל את החברה ולהעביר אותה למאזן חיובי.

השר קרעי |

השר קרעי, הדיח את יו"ר הדואר וקנין. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות הרווחים, השרים הדיחו את יו"ר הדואר

הנתונים המרשימים שמציג הדואר, מגיעים בסמוך לפרשת הדחת היו"ר מישאל וקנין בידי השרים קרעי ואמסלם, מהלך עליו הוגשה עתירה לבג"ץ, שידון בה בהמשך השבוע. השר קרעי טען על היו"ר המודח כי בתקופתו סיפק הדואר רמת שירות ירודה לאזרח, הנתונים מראים שבתקופתו של וקנין, עברה החברה מהפסד לרווח. בקרוב יסתיים הליך ההפרטה של הדואר, מהלך אותו מקדם השר קרעי.