ענקית האופנה תשלם פיצויים בביט ופייבוקס - זו הסיבה

על חברת קסטרו יהיה לשלם פיצויים לעובדים בביט ופייבוקס, כך קבע שופט בבית הדין לעבודה בבת ים. התביעה הייצוגית הגיעה בעקבות הפרה של מספר דיני עבודה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/08/23 22:47 יב באלול התשפג

ענקית האופנה תשלם פיצויים בביט ופייבוקס - זו הסיבה
קסטרו, תשלם בביט ופייבוקס, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בית הדין לעבודה בבת ים דן היום (ג') בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד ענקית ההלבשה קסטרו, ופסק כי החברה תשלם פיצויים לעובדיה דרך אפליקציות התשלומים ביט ופייבוקס, את הדברים פרסם העיתונאי ביני אשכנזי ב"וואלה". כאשר משולמים לעובדים פיצויים בעקבות תביעות ייצוגיות, לרוב מדובר בסכומים קטנים ורוב העובדים כלל לא טורחים לפדות אותו, ייתכן וזו הסיבה שעמדה במרכז ההחלטה של השופט.

"תשלח קסטרו מסרון לכל אחד מהזכאים"

התביעה הוגשה בעקבות מספר הפרות של דיני העבודה כלפי העובדים, מה שגרר לדיון בבית הדין. השופט דורי ספיבק פסק כי על החברה יהיה לשלוח לכל העובדים מסרונים ובהם המידע על העברת הכספים דרך אפליקציות התשלומים אלא אם כן יבקש העובד אחרת.

קסטרו, תשלם בביט ופייבוקס

קסטרו, תשלם בביט ופייבוקס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהחלטת בית הדין נכתב: "בתוך 30 ימים, תשלח קסטרו מסרון לכל אחד מהזכאים, בהתאם לפרטים שמסר במהלך עבודתו, ובו הודעה על כל שהוא זכאי לתשלום, והודעה כי התשלום יבוצע באמצעות אפליקציית תשלומים (ביט, פייבוקס או שירות דומה) בתוך 14 ימים נוספים, אלא אם יבקש אותו חבר קבוצה להמתין עם התשלום עד לאישור ניכוי מס כדין, אולבצע את התשלום באמצעות תשלום בהמחאה או העברה לחשבון הבנק שלו".