נחשף: אלו שיאני השכר בתאגיד השידור הציבורי

פורסמה רשימת 20 המשתכרים הגבוהים ביותר בחטיבת החדשות וביניהם מגישים ובעלי תפקידים בכירים בארגון. שיאן המשתכרים מרוויח כמעט 50 אלף שקלים בחודש. פרסום הנתונים מגיע לאחר דרישה של עמותת "הצלחה" | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 15:28 י באלול התשפג

נחשף: אלו שיאני השכר בתאגיד השידור הציבורי
כאן 11, מי שיאן השכר, צילום: Gili Yaari/Flash90

תאגיד השידור הציבורי שהוקם מחדש לפני כ-6 שנים הגיע במהלך השנים למספר הישגים לא מבוטלים והפך את מה שהייתה רשות השידור לערוץ חי ובועט, גם אם הדבר לא תמיד נראה בטבלאות הרייטינג. במסגרת היותו ערוץ שידור ציבורי, מחוייב הערוץ לנורמות אחרות משאר הערוצים הפרטיים, כך למשל לגבי השכר המשולם לבכירי המשתכרים בערוץ, שכר שמשולם מכספי משלם המיסים הישראלי.

במכתב שנשלח לארגון מעמותת "הצלחה" - לקידום חברה הוגנת- התבקשו בתאגיד לפרסם את רשימת 20 המשתכרים הגדולים ביותר בחטיבת החדשות. היום (א') פרסמו בארגון את אותה רשימה אך הבהירו כי מטעמי סודיות וצנעת הפרט לא ניתן לפרסם את שם מקבל השכר אלא רק את תפקידו. רבים ממקבלי השכר הגבוהה נקראים בלשון התאגיד "טאלנטים" כאשר הכוונה היא למגישים, כתבים ופרשנים בכירים בערוץ. בנוסף אליהם מצוינים משכורותיהם של המנכ"ל הסמנכ"לים וראשי אגפים בארגון.

גולן יוכפז |

גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד | , צילום: סיון פרג'/Flash90

מנכ"ל, שישה סמנכ"לים ותשעה טאלנטים

על פי נתוני התאגיד, המשתכר הגבוהה ביותר הוא אחד ה"טאלנטים" עם שכר חודשי של 49,488 אלף שקלים כש"טאלנט" אחר מוצב במקום השני עם שכר של 45,000 שקלים.מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז נמצא במקום השלישי עם שכר של 44,934 שקלים. יוכפז יש לציין הגיע לתאגיד מהשוק החופשי שם משכורתו הייתה על פי ההערכות, גבוהה יותר.

ברשימת עשרים המשתכרים הראשיים נמצאים תשעה "טאלנטים" ובנוסף אליהם ישנם כאמור שכר המנכ"ל, שכר ששת הסמנ"כלים שנע בין 32 אלף ל-38 אלף שקלים, שני נושאי משרה וראש אגף אחד שמרוויח 34,500 שקלים.

גיל עומר, יו"ר תאגיד השידור

גיל עומר, יו"ר תאגיד השידור צילום: Miriam Alster/FLASH90

הושחר מידע שהוא בגדר סוד מסחרי

בכתב התשובה שהגישה הממונה על חוש המידע בתאגיד, ובו הסכומים שמרוויח המשתכרים הבכירים נכתב: "מצורפים העתקי ההסכמים שנערכו בין התאגיד ובין פאנליסטים קבועים בתכניות חטיבת החדשות בתאגיד. ההסכמים נמסרו תוך השחרה של פרטים מטעמים של הגנה על הפרטיות וכן הושחר מידע שהוא בגדר סוד מסחרי".