10 טיפים איך לצלוח את מעבר הדירה בשלום

מה חשוב לבדוק לפני שנכנסים? מה לבטל כשיוצאים? מה לצלם ומול מי לברר שאין חובות מיותרים? לרגל התקופה הכי עמוסה בשנה של מתווכי הדירות, ליקטתי עבורכם טיפים חשובים למעבר דירה חלק ונעים. שיהיה בשעה טובה

חדשות כיפה מורן אברהם 23/08/23 12:20 ו באלול התשפג

10 טיפים איך לצלוח את מעבר הדירה בשלום
מעבר דירה, אילוסטרציה | , צילום: shutterstock

נדמה שאין חודש עמוס עבור נהגי ההובלות כמו חודש אוגוסט. סטודנטים, שוכרים, וגם הורים לילדים קטנים: כולם עוברים דירה ומחפשים התחלה חדשה. אם הצלחתם בשעה טובה למצוא דירה טובה במיקום סביר ובמחיר שפוי, הגעתם לחלק המסובך ביותר של המעבר: בירוקרטיה, טפסים, אישורים, חוזים וספחים. בדיוק עבורכם אספתי כללים חשובים שיקלו את החיים וימנעו בעיות עתידיות.

1. אינטרנט. נצלו את ההזדמנות להתמקח ולחסוך בעלויות של הכבלים והאינטרנט. לא לשכוח להחזיר מודמים וראוטרים כדי שבהמשך לא יקפוץ לכם החוב על הציוד.

2. צלמו את המונים. בדקו איפה נמצא הגז, מונה החשמל והמים ובקשו מהדייר הקודם צילום של החשבון האחרון. מספר הנכס/ המד/ החוזה שתמצאו שם יקצר לכם את הבירוקרטיות.

צלמו את מספר המד

צלמו את מספר המד | צילום: shutterstock

3. אל תשכחו לשלם את החוב בדירה שיצאתם ממנה ולבקש גמר חשבון מהתאגיד שיראה שאתם מאופסים.

4. צלמו תמונות סטילס וגם וידאו. חשוב שהכל יהיה מאוד ברור ומתועד כדי שלא יפילו עליכם תיקון חרסינות באמבטיה יומיים אחרי שנכנסתם לדירה. צלמו את הארונות, המטבח, הקרמיקה ואפילו הקירות. בדקו שאין רטיבות, שמכשירי החשמל פועלים ושהמזגן תקין.

5. בדקו שהחיבור לגז תקין ואל תשכחו לברר מתי נעשתה בדיקת התקינות האחרונה. אחת למספר שנים אתם מחויבים להזמין טכנאי גז דרך החברה וזה עניין בטיחותי חשוב מאוד.

6. דאגו שהדייר הקודם לא ישאיר לכם מלא ג'אנק במחסן או על המדרכה. הראשון יכול לגרום לעצבים והשני יכול להוביל לקנסות מהעירייה.

7. עדכני כתובת באונליין ברשות האוכלוסין, הוציאו ספח וגלשו לאתר העירייה כדי להוציא תו חניה עירוני. שימו לב: במידה שקיבלתם קנס, זכרו שיש לכם גם תקופת ביניים, כאשר כל עירייה מאפשרת לבטל דו"חות שהתקבלו לאחר עדכון הכתובת.

בדקו שאין דו"חות חניה |

בדקו שאין דו"חות חניה | צילום: shutterstock

8. בדקו אם אתם מחוייבים לעשות ביטוח מבנה על פי החוזה עם בעל הבית. מאוד חשוב שיהיה כיסוי של צד ג' אם אתם מתכוונים לארח אנשים או להביא בעלי מקצוע אי פעם לבית.

9. לא להתבייש. שלחו הודעה לוועד הבית ובקשו לדעת שהדייר הקודם לא השאיר חובות או דרמות מיותרות.

10. שלטים ומפתחות - בדקו שהכל עובד. השלט למזגן, לחניה וכל המפתחות בכל הדלתות, ובייחוד לדלת הקדמית כמובן. שיהיה בשעה טובה!

מוֹרָן תְּסַדֵּר,עצמאית שאוהבת לעזור ללקוחות פרטיים ועסקיים עם סידורים, בירוקרטיות, ניירת וטופסולוגיה. 052-4244298 morenabraham@gmail.com