אם המילה הזו מופיעה בחשבון החשמל שלכם אתם בבעיה רצינית

אם לא בדקתם טוב את חשבון החשמל שלכם, יכול להיות שהצטבר לכם חוב שאפילו לא שייך אליכם. אלו הדברים שאתם חייבים לעשות מיד כשאתם מקבלים את החשבון, כדי להימנע מהפתעות מיותרות

חדשות כיפה מורן אברהם 19/01/23 13:24 כו בטבת התשפג

אם המילה הזו מופיעה בחשבון החשמל שלכם אתם בבעיה רצינית
צילום: shutterstock

חושבים שמעריכים אתכם כמו שצריך? תחשבו שוב. הטור הזה מיועד לכל מי שמשלם חשבון חשמל ומים. אני רוצה לתת לכם טיפ חשוב: קחו את חשבון החשמל ותסתכלו בעמוד השני. תחפשו את המילים "סוג קריאה נוכחית" ובדקו האם מופיעה שם המילה "הערכה" (בחשבון המים זה יופיע בעמוד הראשון). מצאתם? יופי. מה זה אומר? זה אומר שבפועל לא בדקו את המונים שלכם כי מי שאחראי על קריאת המונים לא הצליח להגיע למונה שלכם. קורה.

עלול להיות לכם חוב בסוף שנה ובהפתעה

ואז מה? במקרה כזה חברת החשמל עושה הערכה בהתבסס על הצריכה בשנה שעברה בדירה, גם אם לא אתם התגוררתם באותה הדירה. כמובן שזה יכול להשפיע על הצריכה. ומה קורה אם הצריכה הייתה נמוכה יותר בשנה שעברה? עלול להיות לכם חוב בסוף שנה ובהפתעה. שימו לב שחשבון שעושים לו הערכה הוא בדרך כלל עבור תקופת חיוב ארוכה יותר. אצלי למשל החשבון היה עבור 129 ימים ולא עבור חודשיים. מה קורה אם הצריכה בשנה שעברה הייתה גבוהה יותר? יכול להיות לכם החזר, שזה מצויין.

אתם רוצים פחות הפתעות בחיים? עשו את הדבר הבא:

  1. עברו על חשבון החשמל/מים כשקיבלתם אותו כדי שלא יתמסמס.
  2. אם ראיתם את המילה "הערכה" תשלחו צילום מונה עדכני לחברת החשמל/מים.
  3. לעדכון מונה בחברת החשמל חפשו בגוגל. 
  4.  לעדכון צריכת מים בתאגידי המים כתבו בגוגל "קריאת מד מים" ואת שם התאגיד העירוני. אגב, יש רשויות שמפעילות שירות קריאת מונים מרחוק אך זה עדיין לא קורה בכל הארץ.
  5. המתינו לחשבונית חדשה ושלמו אותה.

למה כל זה חשוב?

אתם עושים את זה כדי לוודא שאתם משלמים בדיוק את מה שאתם צריכים לשלם ולא שקל אחד יותר. אני מזכירה, הכסף שלכם לא עושה ריבית טובה כשהוא שוכב בחשבון חברת החשמל ואם יש מספר חודשים שההערכות לא נכונות יכול להצטבר לכם חוב. ראיתי את זה גם אצל לקוחות, ראיתי גם טעויות לרעת התושב, עשו טובה ותבדקו.

מוֹרָן תְּסַדֵּר,עצמאית שאוהבת לעזור ללקוחות פרטיים ועסקיים עם סידורים, בירוקרטיות, ניירת וטופסולוגיה. 052-4244298 morenabraham@gmail.com