"מתל אביב לירושלים": ההחלטה של השר ברקת - והתגובה של העירייה

שר הכלכלה הודיע כי מכון התקנים הישראלי יעביר את מושבו לבירה ואמר כי מכון התקנים יעבור בתקופה הקרובה שינויי עומק בהתאם לחקיקת הרפורמה שהוא מקדם בנושא. עיריית ירושלים בירכה על המהלך

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/08/23 12:07 א באלול התשפג

"מתל אביב לירושלים": ההחלטה של השר ברקת - והתגובה של העירייה
ניר ברקת, מקדם את החוק שיגביל את היבואנים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הכלכלה ניר ברקת הודיע היום (ו') על כך שמכון התקנים הישראלי יועבר מתל אביב לירושלים. בעמוד הטוויטר שלו כתב השר: "מעבר מכון התקנים לירושלים יתקיים בהתאם למדיניות הממשלה להעברת כלל המשרדים והיחידות הממשלתיות לירושלים". השר הוסיף כי המכון יעבור שינויי עומק בתקופה הקרובה בהתאם לרפורמה שהוא מוביל בייבוא ותוכנית "מה שטוב לאירופה טוב לישראל".

הוועד הפועל של המכון אישר את ההחלטה

"החלטתי להעביר את מכון התקנים מתל אביב לירושלים. זו החלטה היסטורית שקובעת בשעה טובה את מיקומו של מכון התקנים בבירתה של מדינת ישראל" כתב ברכת והוסיף: "הוועד הפועל של מכון התקנים הישראלי אישר את בקשתי להעברת המכון לירושלים, זאת בהתאם להחלטת הממשלה". כיום, ממוקם המכון בשכונת רמת אביב בתל אביב.

מכון התקנים הישראלי, יעבור לירושלים

מכון התקנים הישראלי, יעבור לירושלים צילום: ננצל את המעבר לשדרוג המתקנים והשרות

"ננצל את המעבר לשדרוג המתקנים והשרות"

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיב למהלך: "משרות איכותיות נוספות בדרך לירושלים- ככה מחזקים את העיר. העברתו של מכון התקנים לעיר היא בשורה כלכלית ואיכותית שתפתח ותעשיר את הכלכלה הירושלמית". יו"ר הוועד הפועל של מכון התקנים אמיר שני הוסיף: "אין ראוי מכך שניקבע את מקום מושבנו בירושלים. ננצל את המעבר לשדרוג המתקנים והשירות, במטרה להתאים את הפעילות לעתיד".