פעם נוספת לאחר שהחלב אזל במהירות: זו הכמות שיביא רמי לוי לישראל

המחסור בחלב הניגר בישראל נמשך, ובשל כך רמי לוי הזמין משלוח נוסף מהמחלבה בפולין. מחיר ליטר חלב מיובא עומד על 5.90 שקלים | לפני כחודש וחצי חתם שר האוצר על צו שמבטל את המכס לשלושה חודשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 12:36 כט באב התשפג

לאחר שהחלב אזל במהירות: זו הכמות שיביא רמי לוי לישראל
החלב של רמי לוי | , צילום: הסנדק

לפני כשבועיים שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביטל את המכס על החלב בתחילת החודש, ואל נמל חיפה הגיעו 80 אלף ליטרים של חלב שעשו את דרכו מפולין לישראל. החתום על העסקה הוא רמי לוי, התעשיין היחיד שהצליח לייבא חלב מחו"ל. המחסור בחלב הניגר בישראל נמשך וחוסרים הורגשו בימים האחרונים, ובשל כך רמי לוי הזמין משלוח נוסף של 80 אלף ליטרים ממחלבת מלקוביטה שבפולין, והוא צפוי להגיע לישראל בעוד מספר ימים, כך דווח ב-"TheMarker".

המחיר נמוך למרות הכשרות

החלב שהגיע למדפי רמי לוי מפולין נמכר במחיר של 5.90 שקלים לליטר, שקל אחד פחות ממחיר החלב המפוקח בישראל. החלב מהמחלבה הגדולה בפולין ותוקפו 32 ימים מרגע החליבה - כלומר, החלב יוכל להיות משווק במשך שלושה שבועות, תוקף קצר יותר מאשר חלב שיוצר בארץ.

למרות מחירי השינוע, הכשרות המחמירה של הרב מחפוד ובקבוק הפלסטיק שבו מגיע החלב, רמי לוי לא מפסיד מהייבוא ואפילו יש לו רווח מסוים בעקבות מחיר החלב הנמוך בפולין, שזוכה לסבסוד ממשלתי ישיר לחקלאים, במקום מכסי מגן, כנהוג בישראל. נציין כי המכס בישראל עומד על 40% והוא נועד לחסום יבוא.

המשלוח הקודם |

המשלוח הקודם | צילום: הסנדק

כזכור, כדי להתמודד עם המחסור בחלב, חתם שר האוצר לפני כחודש וחצי על צו שמבטל את המכס לשלושה חודשים בהוראת שעה, עד 7 באוקטובר. ביטול המכס לא גורם להפסד בהכנסות המדינה ממסים, כיוון שאין יבוא לישראל של חלב כזה, וגם לא לגרום נזק לחקלאים בעלי הרפתות, מאחר והמחלבות ימשיכו לקנות את מכסות החלב הקיימות במחיר המטרה הקיים.