החלב של רמי לוי מגיע למדפים ויהיה זול יותר - זה הקאץ'

בעקבות הצו של סמוטריץ' המבטל את המכס על חלב מיובא, רמי לוי ייבא מפולין 80 אלף ליטרים של חלב שיימכר במחיר זול יותר | למרות הצעד הזה - לוי לא מתכנן לעשות זאת על בסיס קבוע: "הייבוא נועד לסמן לענף החלב שאפשר לייבא חלב מחו"ל, ולכן שידאגו שלא יהיה מחסור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 15:18 יד באב התשפג

החלב של רמי לוי מגיע למדפים ויהיה זול יותר - זה הקאץ'
חלב רמי לוי, צילום: הסנדק

אחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביטל את המכס על החלב, אל נמל חיפה הגיעו הבוקר (ג') שלוש מכולות, המכילות כ-80 אלף ליטרים של חלב ועשו את דרכו מפולין לישראל. החתום על העסקה הוא רמי לוי, התעשיין היחיד שהצליח לייבא חלב מחו"ל.

הוזלה של שקל לליטר

בהמשך השבוע צפויים בקבוקי החלב להגיע למדפים בסניפי רמי לוי ברחבי הארץ, ולהמיכר במחיר זול משל חלב מפוקח - 5.90 לליטר, במקום 6.90. החלב מהמחלבה הגדולה בפולין, מלקוביטה, ותוקפו 32 ימים מרגע החליבה - כלומר, החלב יוכל להיות משווק לעוד שלושה שבועות והתוקף שלו קצר יותר משל חלב שיוצר בארץ.

החלב במכולות

החלב במכולות | צילום: הסנדק

החלב של רמי לוי

החלב של רמי לוי | צילום: הסנדק

רמי לוי | סל הקניות המשתלם ביותר

רמי לוי | צילום: פלאש 90

נזכיר כי בעקבות המחסור בחלב, ולאחר שסמוטריץ' סירב לעלות את מחירו, הכדאיות של המחלבות לייצר אותו פחתה וכך גם הכמות שהגיעה למדפים. בעקבות הסיטואציה שר האוצר חתם על צו שמאפשר לייבא חלב ללא מכס - צו שרמי לוי ניצל.

ההבהרה של רמי לוי

למרות ניצולו של הצו, רמי לוי הבהיר כי הוא מעדיף לרכוש חלב מקומי: "אני לא מתכוון לייבא יותר חלב. הייבוא היה מענה לחוסר שנוצר, ואני מקווה שכעת נפתר בעזרת מחלבות רמת הגולן שהתחלתי לרכוש מהם חלב. הייבוא נועד לסמן לענף החלב שאפשר לייבא חלב מחו"ל, ולכן שידאגו שלא יהיה מחסור. אני היחיד שהצלחתי לייבא חלב, אבל מעדיף לרכוש חלב מקומי", צוטט לוי ב-ynet. "אין לי עניין לפגוע ברפתנים", הוסיף לוי, "אייבא שוב אם יהיה חוסר".