זכה ב-11 מיליון בלוטו: זה מה שמתכנן לעשות עם הכסף

הזוכה בסכום הענק בהגרלת הלוטו מספר על רגעי הזכיה, משתף בתכניותיו וגם במשברים הכלכליים שחווה בחייו. ומה החליט לעשות ברגע ששמע על הזכייה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 14:44 כח באב התשפג

זכה ב-11 מיליון בלוטו:  זה מה שמתכנן לעשות עם הכסף
הזוכה ב40 מיליון, צילום: באדיבות מפעל הפיס

בהגרלת הלוטו מיום 8.8.2023, זכו שלושה בפרס הראשון. שניים במסלול הדאבל לוטו, שכל אחד זכה ב-11,333,334 שקלים, וזוכה יחיד בלוטו אשר זכה בסכום של 5,666,667 שקלים. כשבוע לאחר ההגרלה, הגיע לבית מפעל הפיס אחד הזוכים בדאבל לוטו. הזוכה תושב צפון הארץ, שכיר בעסק בתחום המזון, בשנות ה-60 לחייו ואב ל-5.

הזוכה סיפר: "אני נוהג להשתתף בהגרלות הלוטו באופן קבוע. בדרך כלל אני שולח שני טפסים - אחד טופס רגיל, בו הלוטומט בוחר עבורי את המספרים, והשני טופס דאבל לוטו - בו אני מסמן 2 מספרים בכל טבלה ונותן ללוטומט למלא עבורי את הצירופים. יש לי נוהג קבוע, לצפות בשידור ההגרלה דרך היישומון של מפעל הפיס. אני מקבל התראה כשמתחיל שידור חי, וככה אני לא מפספס".

ביום ההגרלה, הזוכה היה בביתו ואירח חבר. "קבלתי התראה שהתחילה ההגרלה, לא התאפקתי והתחלתי לצפות בשידור, יחד עם החבר שהיה איתי", סיפר. "מכיוון שלא הייתי לבד, הפעם רשמתי על פתק את המספרים שהוגרלו, ורק אחרי שאותו חבר הלך חזרה לביתו, התפניתי לבדוק את הטפסים שברשותי".

צילום: פלאש 90. אביר סולטן

"קבלתי החלטה: עד שהכסף לא יופקד בבנק, אני לא מספר לאף בן משפחה"

"תחילה בדקתי את טופס הלוטו הרגיל, שלא הניב זכייה. המשכתי את הבדיקה עם הטופס השני. ואז הבנתי שזכיתי בפרס הראשון. לא היה לי מושג בכמה זכיתי, ואם אני מתחלק בפרס. שמתי את הטופס 'במקום בטוח' והלכתי לישון, או יותר נכון - ניסיתי ללכת לישון", תיאר את הרגעים הדרמטיים.

"יותר לציין שלא הצלחתי לעצום עין. קמתי מהמיטה והתחלתי להסתובב כמו סהרורי בבית, בזמן שכולם ישנים", סיפר הזוכה. "התלבטתי אם להעיר את בני הבית, אך באותו רגע קבלתי החלטה: עד שהכסף לא יופקד בבנק, אני לא מספר לאף בן משפחה. מזכיר שבאותו רגע לא היה לי מושג בכמה זכיתי, רק ידעתי שזכיתי".

תחנת לוטו, אילוסטרציה

תחנת לוטו, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

"אוכל לסייע לילדים לרכוש נכסים ולהתפתח בחיים"

בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר לילה ללא שינה, יצר הזוכה קשר עם מכר, שהוא גם יועץ השקעות, והתייעץ איתו, מבלי שגילה לו שזכה ובכמה. משם המשיך למקום עבודתו. "כבר כמה ימים רצוף אני מגיע לעבודה עם חיוך מאוזן לאוזן, ולאף אחד אין שמץ של מושג למה אני במצב רוח מרומם במיוחד".

עוד שיתף הזוכה: "בשנת 2008, בזמן המשבר הכלכלי העולמי, נקלעתי לקשיים כשאיבדתי את מקום עבודתי", חשף. "זו היתה תקופה מאוד מאתגרת עבורי, שלשמחתי הרבה, בסופה מצאתי עבודה חדשה והצלחתי 'להרים את הראש מעל המים'. מאז קיבלתי החלטה, להתנהל באופן אחראי בכל הנוגע לכספים וחסכונות". לדבריו, "זו הסיבה, שבאופן שקול מאוד אמשיך להתנהל הלאה. מה שבטוח, הכסף ישמש אותי ואת בני המשפחה הגרעינית. אוכל לסייע לילדים לרכוש נכסים ולהתפתח בחיים".