למרות הכל: דירוג האשראי של ישראל נשאר יציב

חברת דירוג האשראי פיץ' אשרה מחדש את דירוג האשראי של מדינת ישראל, אבל הזהירה כי הרפורמה המשפטית, עצמאות בנק ישראל ומצב הגרעון עלולים להשפיע לרעה על דירוג המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 14:38 כז באב התשפג

למרות הכל: דירוג האשראי של ישראל נשאר יציב
צילום: shutterstock

למרות החששות מפני ירידת דירוג האשראי של ישראל, וזמן קצר אחרי שחברת פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב, חברת דירוג האשראי פיץ' אישרה מחדש את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ והותירה את תחזית הדירוג על "יציבה".

בהודעת חברת פיץ', צויינו הגורמים המשפיעים על כלכלת המדינה. בין השאר צויינה החקיקה המשפטית, " כמה מדינות שהעבירו צעדים מהותיים לצמצום האיזונים והבלמים של המוסדות ראו היחלשות משמעותית של מדדי הממשל של הבנק העולמי (WBGI)", בנוסף, אי הוודאות שנוצרה בשל הרפורמה השפיעה, לדבריהם, על הכלכלה הישראלית.

יחד עם זאת, ישנם גורמים נוספים שעלולים להשפיע על דירוג האשראי הישראלי. כך למשל הסיכונים הביטחוניים, מעמדו של בנק ישראל, ומצב האינפלציה והגרעון - יכולים לטות את הכף לכאן או לכאן.

סמוטריץ

סמוטריץ', , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סמוטריץ' ונתניהו: "אל מול קמפייני התבהלה השקריים ניצבים נתונים מצוינים"

בעקבות הההחלטה, ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסמו הודעה משותפת, בה נכתב כי "כלכלת ישראל חזקה, יציבה ואיתנה. ישראל טובה לעסקים. מי שמשקיע בישראל- מרוויח". עוד טענו: "כשבוחנים את נתוני האמת של הכלכה הישראלית, מתקבלת תמונה הפוכה מזאת שמנסים לייצר ערב ערב בערוצי החדשות. אל מול קמפייני התבהלה השקריים ניצבים נתונים מצוינים ואנחנו נעשה הכל כדי שכך ישאר".