הבנק מציג: רווח של 1.9 מיליארד - רק ברבעון האחרון

הבנקים מפרסמים את הדוחות לרבעון האחרון ומציגים שוב שורות רווח עצומות. בנק הפועלים סגר רבעון עם זינוק של 43% ברווח, בנק דיסקונט הרוויח 1.2 מיליארד שקלים ברבעון האחרון - קפיצה של 75% ברווח הנקי

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/08/23 09:46 כז באב התשפג

הבנק מציג: רווח של 1.9 מיליארד - רק ברבעון האחרון
הפועלים ודיסקונט, רווחים עצומים, צילום: Miriam Alster/ FLASH90

הבנקים בישראל מתחילים לסכם את הרבעון השני ומציגים שורת רווח גדולה במיוחד. הרווחים שמציגים הבנקים ממשיכים את המגמה של השנה האחרונה בה הרוויחו הבנקים עשרות מיליארדי שקלים בעקבות עליות הריבית של בנק ישראל.

בנק דיסקונט עם זינוק של 75% ברווחים

בנק הפועלים מציג שורת רווח של 1.9 מיליארד שקלים, עלייה של 43% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. מאז תחילת השנה מציג הבנק רווח נקי של מעל 4 מיליארד שקלים. הכנסות הבנק מריבית בלבד ברבעון האחרון עמדה על 4.3 מיליארד שקלים.

מי שהציג זינוק חסר תקדים באחוזי הרווח הוא בנק דיסקונט. הבנק רשם ברבעון האחרון זינוק של 75% ברווח הנקי הודות לרווח של 1.2 מיליארד שקלים ברבעון האחרון. במחצית הראשונה של השנה עמד הרווח של הבנק על 2.4 מיליארד שקלים, עלייה של 48% לעומת המחצית המקבילה בשנה שעברה.

בנק הפועלים

בנק הפועלים, רווחים עצומים. צילום: Yossi Aloni/Flash90

הבנק שיחלק דיבידנד של 356 מיליון שקלים

בבנק דיסקונט ישלמו ברבעון השני של השנה דיבידנד בגובה 30% מהרווח שיעמוד על 356 מיליון שקלים, ההפרשות להפסדי אשראי עמדו על 312 מיליון שקל ברבעון. בבנק הפועלים יפרישו לרזרבות 579 מיליון שקלים, מהלך שנועד לחפות על מצבים בהם לווים לא יצליחו להחזיר את הלוואתם, ברבעון המקביל בשנה שעברה, הפרישו בבנק 91 מיליון בלבד וברבעון הראשון הופרשו 185 מיליון שקלים.