לאחר שהציגו רווחים עצומים - המהלך של סמוטריץ' נגד הבנקים

שר האוצר סמוטריץ' הציג בישיבת סיעתו את המהלכים המתוכננים נגד הבנקים: "נבדוק את רווחי היתר", והמונופולים: "חוק שיפרק אותם". סמוטריץ' מאשים את הממשלה הקודמת : "קיבלנו ירושה איומה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/06/23 20:37 כג בסיון התשפג

לאחר שהציגו רווחים עצומים - המהלך של סמוטריץ' נגד הבנקים
הבנקים, על הכוונת של שר האוצר, צילום: Dario Sanchez/Flash90 Miriam Alster/ FLASH90 Yossi Zamir/Flash90.

שר האוצר סמוטריץ' ממשיך במאבקו בבנקים ואומר היום (ב') כי משרד האוצר יבדוק את רווחי היתר של הבנקים. סמוטריץ' מתייחס גם ליוקר המחיה המאמיר ואומר כי יגובש חוק שיפרק את המונופולים הגדולים במשק, את הדברים אמר בישיבת סיעתו היום. 

"את המאבק ביוקר המחיה הגדרתי כיעד מרכזי בעבודתי במשרד" אמר שר האוצר והאשים במצב גם את הממשלה הקודמת: "זה לא סוד שקיבלנו ירושה איומה. בשנה וחצי בלבד הממשלה הקודמת הספיקה לעשות מהלכים קשים שפגעו קשות באזרחי ישראל. כשמוסיפים לזה את המשבר העולמי שפוקד את כל כלכלות העולם, מקבלים את התוצאה איתה אנו מתמודדים עכשיו".

סמוטריץ

סמוטריץ', הוועדה לפירוק המונופולים. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

המהלכים נגד הבנקים והמונופולים

סמוטריץ' הציג את הצעד שהוא מתכנן נגד הבנקים שלאחרונה הציגו את רווחים עצומים בסוף הרבעון הראשון של השנה: "אנחנו עובדים בימים אלה בכוחות משותפים על מנת לבדוק את רווחי היתר של הבנקים מתוך רצון להוריד להם את החשק לעשות הון על גבו של הציבור" אמר. על המונופולים הגדולים בשוק אמר: "הקמנו צוות בין משרדי ו-ועדה שתפעל במהירות ותגבש חוק שיפרק את המונופולים ששולטים בסל המזון של כולנו".  

"אנו נמשיך וניאבק ביוקר המחיה" סיים סמוטריץ', "נהפוך כל אבן ונעשה הכל כדי שסל המזון והמחיה בישראל יהיו הגונים יותר, נכונים יותר וצודקים יותר".