נחשף: זה סל המוצרים הבסיסי הזול ביותר

נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש יולי 2023 מלמדים כי ממוצע סל המוצרים הבסיסי עמד בחודש יולי על 991 שקלים. בנוסף, הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש זה הינו כ-30% שהם 264 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/23 14:08 כ באב התשפג

נחשף: זה סל המוצרים הבסיסי הזול ביותר
סניף רמי לוי בירושלים | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סל המוצרים הבסיסי מגובש על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק לראשונה ביוני 2018. הנמידע מתבסס על נתוני חוק השקיפות מתוך אתר "פרייסז", במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק, ומנגד להנגיש לציבור מידע פשוט ביחס למחירי המוצרים הנרכשים על ידם באופן תדיר.

הסל כולל מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון.

נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש יולי 2023

ממוצע סל המוצרים הבסיסי עמד בחודש יולי על 991 שקלים. בנוסף, הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש זה הינו כ-30% שהם 264 שקלים.

  • הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש זה היא "מיני סופר אלונית" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,150 שקלים.
  • הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר הינה "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 886 שקלים.
  • הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יולי עמד על 30% שהם 264 שקלים.
  • בבדיקה של רשתות הנבחרות ("דיסקאונט") המחיר הממוצע של סל המוצרים הבסיסי עמד בחודש הראשון של 2023 על 932 שקלים. פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עמד על 9% שהם 83 שקלים.
  • ביחס לחודש הקודם, חלה עלייה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 60% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל הן ביוני והן ביולי).

צילום: משרד הכלכלה

צילום: משרד הכלכלה

נציין כי בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל החמישונים ומוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה. המוצרים בסל הנם מוצרים נבחרים ונועדו לאפשר מיקוד ולפיכך אינם כוללים את כלל מוצרי הצריכה הנרכשים על ידי משקי הבית.