רמי לוי לפני כולם: המהלך שיוזיל את החלב לצרכן

לאחר ששר האוצר הכריז על ביטול המכסים על ייבוא חלב לישראל, רמי לוי יהיה הראשון להביא לישראל חלב מיובא מפולין | ביקורת על הגבלת המהלך לשלושה חודשים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/07/23 22:59 כד בתמוז התשפג

רמי לוי לפני כולם: המהלך שיוזיל את החלב לצרכן
רמי לוי, הראשון לייבא, צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאחר שבתקופה האחרונה נרשמו לא מעט חוסרים של חלב בסופרים, הכריז היום (ה') שר האוצר סמוטקיץ' על ביטול המכסים על ייבוא חלב בהוראת שעה למשך שלושה חודשים. על פי דיווח ב"חדשות 13" הראשון לייבא חלב לארץ הוא רמי לוי שייבא לארץ חלב מפולין כבר בשבוע הבא, מהלך שצפוי להוזיל את המחירים ולהגביר את התחרות. 

הביקורת על סמוטריץ': יבואנים לא יתאמצו לייבא חלב לארץ

בכך, יקדים לוי יבואנים אחרים בתחום החלב. על פי הדיווח חברה אחרת שכבר מתכננת להביא חלב מיובא, היא חברת ויליגר שחלב מיובא מטעמה צפוי להגיע גם כן בשבועות הקרובים. למרות המהלך של משרד האוצר נרשמו ביקורות על הגבלתו בשלושה חודשים כאשר התהליך של ייבוא חלב צורך זמן רב והשקעה כספית, בעיקר בגלל הכשרת המפעלים והתאמתם לצרכן הישראלי. ההגבלה לשלושה חודשים עלולה גרום לכך שיבואנים לא יתאמצו לייבא חלב לארץ.

התייקרות מחירי החלב

חלב, בקרוב יהיה חלב מיובא. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הכנסות המדינה מיסים לא תיפגע - כי אין כאלה

כזכור, הבוקר (ה') חתם שר האוצר סמוטריץ' על צו לביטול המכס על ייבוא חלב בהוראת שעה, מכס שעמד על 40%. השר חתם על ביטול המכס לתקופה של כשלושה חודשים, עד 7 באוקטובר 2023. ביטול המכס לא צפוי לגרום להפסד בהכנסות המדינה ממסים, כיוון שאין יבוא לישראל של חלב כזה, וגם לא לגרום נזק לחקלאים בעלי הרפתות, מאחר והמחלבות ימשיכו לקנות את מכסות החלב הקיימות במחיר המטרה הקיים.