רגב הציגה את הרפורמה בתחבורה הציבורית: אלה המרוויחים הגדולים

השרה רגב הציגה באופן רשמי את הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית. בין המרוויחים הגדולים: צעירים עד גיל 26, חיילים משוחררים ואזרחים ותיקים | השרה רגב: "מטרתנו היא הורדה משמעותית של הפקקים ויוקר המחיה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/02/23 13:14 טז בשבט התשפג

רגב הציגה את הרפורמה בתחבורה הציבורית: אלה המרוויחים הגדולים
השרה רגב. מהפכת מחירים בתחבורה הציבורית, צילום: Shir Torem/Flash90

הרפורמה במחירי התחבורה הציבורית: שרת התחבורה מירי רגב, הציגה היום (ג') את התוכנית החדשה שלה למחירי התחבורה הציבורית. הרפורמה נותנת הטבות משמעותיות למספר מגזרים בישראל ובראשם הצעירים והאזרחים הוותיקים. השרה רגב אמרה בעת הצגת הרפורמה: "תבטיח שירות איכותי במחיר הוגן לכל תושבי ישראל".

הנחה לאנשים עם מוגבלויות

שני מגזרים שיקבלו הטבות משמעותיות הם צעירים ואזרחים ותיקים. על פי הרפורמה, צעירים בגילאי 18-26 יזכו ל-33 אחוז ברכישת ערך צבור ומנוי חודשי - חופשי. עד כה נהנו מהנחות רק ילדים ונוער עד גיל 18. גם חיילים משוחררים יזכו להטבות ויקבלו נסיעות חינם בתחבורה הציבורית במשך השנה שלאחר השחרור.

חיילים, יקבלו הטבה בחרור

חיילים, יקבלו הטבה בשחרור צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תושבי פריפריה (אזורים 1-5 על פי הלמ"ס) יזכו ל-50 אחוז הנחה ברכישת ערך צבור, כשגם תושבים מיישובים באשכול סוציו - אקונומי נמוך יזכו ל-50 אחוז הנחה. אזרחים וותיקים בני 67 ואזרחיות וותיקות בנות 62 ומעלה יזכו לנסיעות חינם בכל אמצעי התחבורה בישראל. עד כה קיבלו הטבה זו רק אזרחים ותיקים בני 75 ומעלה.

תחבורה ציבורית

תחבורה ציבורית, מהפכת מחירים |  צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

השרה רגב: "ללא כל העדפה למגזר כזה או אחר"

השרה רגב אמרה בנאומה כאשר הציגה את הרפורמה: "היום אנו מציגים את מהפכת המחירים בתחבורה הציבורית, שתבטיח שירות איכותי במחיר הוגן לכל תושבי ישראל. כמי שגדלה בפריפריה, אני מחויבת לפעול למען כל מי שמתגורר מחוץ למטרופולינים הגדולים. מהפכת המחירים שאני מובילה תספק תחבורה ציבורית במחיר שווה לכל נפש בכל הארץ וללא כל העדפה למגזר כזה או אחר".

עוד אמרה השרה: "מטרתנו היא הורדה משמעותית של הפקקים ויוקר המחיה באמצעות הוזלת סעיף התחבורה בסל הצריכה של המשפחה הישראלית ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית.
אני מאמינה בכל ליבי ששני אלה הם יעדים לאומיים חוצי מגזרים ומחנות, ובכוונתי להיאבק על מימושה בהקדם".