קניונים, מלונות ועסקים שובתים - ויש מי שנשאר פתוח

במחאה על החקיקה הצפויה על צמצום עילת הסבירות, עשרות חברות הודיעו על שביתה: מרכזי קניות, מלונות ועסקים. מנגד סופרים, רשתות פארם, תחנות דלק ובנקים נשארים פתוחים. רמי לוי: " לא מערבים דעות פוליטיות עם עסקים" | הרשימה המלאה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/07/23 07:52 ו באב התשפג

קניונים, מלונות ועסקים שובתים - ויש מי שנשאר פתוח
מרכזי ביג, שובתים, צילום: Michael Giladi/Flash90

ראשי פורום העסקים הכריעו על יום השבתה היום (ב') במחאה על קידום החקיקה בכנסת. הפורום, המאגד תחתיו עשרות עסקים וחברות גדולות במשק מובל בידי איש העסקים הראל ויזל ודובי אמיתי, יו"ר המגזר העסקי שדחף לשביתה. בין היתר ישבתו קניונים, מרכזי קניות, מלונות, חברות בניה וחברות גדולות. יחד עם זאת, יש מי שבוחרים לא לקחת חלק בשביתה, רמי לוי הודיע כי מרכזי הקניות שלו ימשיכו לפעול כרגיל כשאתמול גם בארגוני העובדים שאינם מוכפפים להסתדרות, הודיעו כי לא ייקחו חלק בשביתה במידה וההסתדרות תחליט על שביתה כללית.

 

כאמור, ברמי לוי הודיעו כי לא ייקחו חלק בשביתה, בהודעה של הרשת נכתב: "רשת רמי לוי לא מערבת דעות פוליטיות עם עסקים. אנחנו משרתים ללא הבדל דת, גזע, מין ודעות. הרשת הינה חברה ציבורית המחוייבת לפעול בצורה אמינה לכל משקיעיה ולקוחותיה" נכתב. עסקים רבים במשק צפויים לעבוד היום כרגיל וביניהם: סופרים, רשתות פארם, תחנות דלק והבנקים.

עושים סדר: מי שובת?

בין היתר, מי שייקחו חלק בשביתה הם מרכזי הקניות: ביג, קניוני עופר, ג'יפ סנטר, קניוני G, מרכזי קניות צים, קניוני עזריאלי וקניוני אמות. חברות שגם כן הודיעו על שביתה הם: פקטורי 54, פוקס, טרמינל איקס, ביטוח ישיר, הפניקס, ישראככרט, בית ההשקעות מיטב והראל ביטוח.

הראל ויזל, יו"ר פורום העסקים

הראל ויזל, יו"ר פורום העסקים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מלונות בנקים וחברות הייטק שובתים

רשת מלונות פתאל, ישרוטל ודן הודיעו כי ישבתו היום כשגם חברות הבניה תדהר, שיכון ובינוי, גינזי, אשרום, הכשרת היישוב ישראל וקבוצת רוגובין הודיעו על שביתה. בבנקים המצב מסובך יותר עקב היותם עסק חיוני שאסור בהשבתה מלאה. בבנקים מסויימים יאפשרו לעובדים שרוצים להשבית לקחת יום חופש. בבנק לאומי העובד יוכל להשלים את שעות ההיעדרות ביום אחר או לרשום יום חופשה.

בנק לאומי, לא יכול לשבות. צילום: יח"צ