ההסתדרות תשבות? שאר ארגוני העובדים מפעילים לחץ נגדי: "נמשיך כרגיל"

לקראת היום הגורלי בכנסת, בהסתדרות טרם הכריעו בשאלה האם להכריז על שביתה כללית. בארגוני עובדים אחרים הכריזו באופן רשמי כי לא ישבתו. בהסתדרות הלאומית אומרים: "משאירים את הפוליטיקה מחוץ למקומות העבודה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/07/23 22:20 ה באב התשפג

ההסתדרות תשבות? שאר ארגוני העובדים מפעילים לחץ נגדי: "נמשיך כרגיל"
ארנון בר דוד, ישבית את המשק?, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המערכת הפוליטית נערכת ליום הגורלי מחר (ב') אז תצביע הכנסת על חוק צמצום עילת הסבירות,. מי שכרגע עוד יושבת על הגדר בנושא, היא ההסתדרות, שם שוקלים להכריז על שביתה במשק במידה והממשלה לא תעצור את החקיקה.

על פי דיווח של מתן חודורוב ב"חדשות 13", בהסתדרות לא צפויים להחליט הערב על גורל ההשבתה וכי מחר בבוקר ייפגש היו"ר ארנון בר דוד עם נשיא הדמינה הרצוג. בעוד ההסתדרות לא מקבלת החלטה, מגיבים שאר ארגוני העובדים ומביעים עמדה נחרצת נגד אפשרות של השבתה. 

"שביתה למען מאבקים פוליטיים - היא כלי נגד העובדים"

יואב שמחי, יושב ראש ההסתדרות הלאומית הגיב לאפשרות של השבתה מצד ההסתדרות: "אנחנו מתחייבים, נשאיר את הפוליטיקה לפוליטיקאים - אנחנו נדאג לעובדים. נקודה". שמחי הוסיף כי "בימים אלו, בהם יוקר המחיה מזנק - ומשפחות רבות נקרעות תחת הנטל, הדבר האחרון שהמשק צריך זוהי שביתה שתפגע בפרנסתם ובביטחונם התעסוקתי של ציבור העובדים". בהודעת ההסתדרות הלאומית נכתב: "ההסתדרות הלאומית אומרת בקול ברור: שביתה היא פעולה אשר מקודשת לקידום ושיפור זכויות עובדים. שביתה למען מאבקים פוליטיים - היא כלי נגד העובדים".  

יואב שמחי, ההסתדרות הלאומית לא תשבות

יואב שמחי, ההסתדרות הלאומית לא תשבות צילום: Revkin Fenton/Flash90

"הפועל המזרחי ימשיכו את עבודתם כרגיל"

גם אבי סולימן יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, המאגד תחתיו אלפי עובדים הכריז כי הם כלל לא שקלו להשבית: "בדקה התשעים ולפני הרגע האחרון, אני קורא שלא להכריז בשום מצב על שביתה כלשהי במשק. חייבים לנתק בין המחאה הפוליטית לבין ארגוני העובדים. אסור להשתמש בעובדים כקלף פוליטי. ארגוני העובדים נועדו לשרת אך ורק את טובת ורווחת העובדים.

סולימן הדגיש כי אם ההסתדרות תכריז על שביתה, לארגונו לא יהיה בה חלק: "בהתאם לכך, חלילה אם בשעות הקרובות  תוכרז שביתה במשק, כלל העובדים ומקומות העבודה המאוגדים תחת הסתדרות הפועל המזרחי ימשיכו את עבודתם כרגיל וללא שינוי".