האוצר וההסתדרות חתמו: שבוע העבודה יקוצר - השכר יעלה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם המסגרת למגזר הציבורי שתוקפו עד סוף שנת 2027| על פי ההסכם, עובדי המגזר הציבורי יקבלו תוספות שכר רוחביות בשווי ממוצע של כ-11% ושבוע העבודה יקוצר בשעתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 17:38 כח בתמוז התשפג

האוצר וההסתדרות חתמו: שבוע העבודה יקוצר - השכר יעלה
צילום: דוברות ההסתדרות

משרד האוצר וההסתדרות חתמו היום (ב') על הסכם המסגרת החדש במגזר הציבורי, זאת בהמשך להבנות שהושגו בין הצדדים בתחילת חודש מרץ השנה. ההסכם מסדיר תוספות שכר רוחביות לעובדים במגזר הציבורי שמאוגדים תחת ההסתדרות, במקביל להבטחת טיפול נקודתי בסקטורים להם נדרשים תיקוני שכר ייחודיים; קיצור שבוע העבודה, כלים חדשים לשיפור השירות לאזרח והעלאת הפריון, הרחבת הזכאות למענק החד-פעמי בגובה 6,000 שקלים ובשורות נוספות.

ההסכם יחול על מאות אלפי עובדות ועובדים במגזר הציבורי, בהם: עובדי שירות המדינה (משרדי ממשלה, תעשיות ביטחוניות ובתי חולים ממשלתיים), עובדי השלטון המקומי (עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות), עובדי גופים נוספים במגזר הציבורי שיצטרפו להסכם המסגרת מכוח החלטת הגוף, הצמדה הסכמית או נוהג הקבוע במקום העבודה (תאגידים, חברות ממשלתיות, מוסדות להשכלה גבוהה ועוד).

צילום: דוברות ההסתדרות

סמוטריץ': "קורא לרן ארז ללכת בדרכו של ארנון בר דוד ולהיכנס למו"מ מתוך אחריות"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ברך על ההסכם עם יו"ר ההסתדרות וקרא ליו"ר ארגון המורים, רן ארז להיכנס למשא ומתן. "אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על שיתוף הפעולה ועל האחריות המשותפת מתוך ראיית צרכי המשק והעובדים ולצוותים המקצועיים באגף השכר ובאגף התקציבים במשרד האוצר על עבודה מקצועית שהובילה לחתימה על הסכם איכותי וטוב לעובדים ולמדינת ישראל. בימים של מחלוקות נוקבות הוכחנו שאפשר לגשר על פערים ולהגיע להסכמות כשיש רצון טוב משני הצדדים. אני קורא ליו"ר ארגון המורים רן ארז ללכת בדרכו של ארנון בר דוד ולהיכנס למו"מ מתוך אחריות והבנת צרכי המשק ומגבלות התקציב. זה מה שדרוש כעת למערכת החינוך, למשק ולחברה הישראלית בכלל".

רן ארז, מגביר את העיצומים

רן ארז, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד הוסיף ואמר כי "גילינו אחריות והבאנו בשורות למאות אלפי משפחות במדינת ישראל. אחרי ארבע שנים ללא הסכמי מסגרת ושחיקת שכרם של מאות אלפי עובדים במשק, חתמנו היום על הסכם שכר מתקדם ופורץ דרך. הסכם שהוא גולת הכותרת מכל ההסכמים שחתמתי עליהם  במהלך כל שנותיי כמנהיג עובדים. דווקא בימים של הקצנת השיח וקיטוב חברתי, אני גאה בצוותים המקצועיים של ההסתדרות ושל משרד האוצר שישבו יחד בחדרי המו"מ והצליחו לגשר על הפערים בהידברות. תודתי והערכתי לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', למנכ"ל המשרד שלומי הייזלר ולידידי אפי מלכין, על כך שפעלו בשותפות ובמקצועיות ראויה לשבח.