שנה של משא ומתן הסתיימה: ההישג של עובדי בנק הפועלים

ארגון עובדי בנק הפועלים וההסתדרות הכללית סיכמו על הסכם קיבוצי חדש עם הנהלת הבנק, שיעניק לעובדים תוספות כספיות משמעותיות: מדובר בתוספת של למעלה מחצי מיליארד שקלים להוצאות השכר הקיימות של הבנק

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/23 17:32 כ בתמוז התשפג

שנה של משא ומתן הסתיימה: ההישג של עובדי בנק הפועלים
בנק הפועלים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאחר משא ומתן שהתנהל במשך כשנה ובחלק מהזמן תחת סכסוך עבודה ושביתות, ארגון עובדי בנק הפועלים וההסתדרות הכללית סיכמו היום (א') על הסכם קיבוצי חדש עם הנהלת הבנק לשנים 2023 עד 2027.

ההסכם החדש מבטיח לכ-6,000 עובדי הבנק תוספות שכר ומענקים משמעותיים. עלות הסכם השכר עומדת על תוספת של למעלה מחצי מיליארד שקלים להוצאות השכר הקיימות של הבנק. מדובר בתוספת של מעל 50% לעובד לעומת התוספת שניתנה בהסכם השכר הקודם. לצד התוספות הכספיות המשמעותיות, ההסכם החדש מבטיח את הביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק. ההסכם הסופי כפוף לאישור מועצת העובדים. 

עיקרי ההסכמות

  • תוספת שכר של 900-1,000 שקלים לעובד שתשולם במספר פעימות, מתוכה סך של 300 ₪ תלוי תשואה.
  • מענק חתימה בהיקף של 2 משכורות שיינתן בשתי פעימות- פעימה ראשונה מיידית עם חתימת ההסכם ופעימה שנייה בעוד מספר חודשים בתחילת 2024. 
  • כזכור, בשנה האחרונה ארגון העובדים ניהל מאבק חריף למען עובדי הסניפים שבשל קיצוצים התמודדו עם עומסים גדולים ועם מקרי אלימות מצד לקוחות הבנק. בהתאם לכך סוכם במסגרת הסכם השכר, כי עובדי הסניפים יקבלו מענק שנתי קבוע נוסף בשווי של 1,500 שקלים כל אחד, לצד שורה של הטבות נוספות הכוללות הרחבת אופק הקידום באמצעות פתיחת דרגות נוספות לעובדי המחלקות העסקיות בסניפים.
  • בנוסף ההסכם כולל גם שיפור בתנאים והטבות לסקטורים נוספים בבנק בהם: עובדי ההנהלה הראשית, עובדי הטכנולוגיה, המוקד הטלפוני ועוד. 
  • בונוס- הבונוס לכלל עובדי הבנק יהיה תלוי תשואה ויוצמד לטווח התשואה של המנהלים הבכירים בבנק. 
רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים

רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים צילום: ארגון עובדי בנק הפועלים

עוד לפי  לפי ההסכם, יוענקו 220 תקנים קבועים חדשים לעובדים הזמניים, מתוכם 70 תקנים קבועים יינתנו באופן מיידי. תקנים אלה מתווספים לכ-40 תקני קביעות שניתנו כבר בתחילת 2023. בנוסף, סוכם על מתווה לפיו תתאפשר תחת פיקוח ובקרה ורק במקרים חריגים, היפרדות על רקע אי התאמה מעובדים שמנצלים לרעה את הקביעות. מתווה זה מוגבל לעד 30 עובדים בכל תקופת ההסכם.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אמר כי: "אני מברך על ההסכם, שהוא תוצאה של מו"מ ארוך ונחוש, ואת ההישגים שבו ייראו העובדים לא רק בדמות שיפור בשכר, אלא גם בביטחון התעסוקתי".