הריבית לא תעלה: בנק ישראל צופה - האינפלציה תרד משמעותית

כפי שחזו רוב האנליסטים, בנק ישראל הודיע כי הריבית תישאר על שיעור של 4.75%, זאת לאחר שנה של עליות ריבית רצופות וברקע מדד המחירים המפתיע בחודש שעבר. נשיא התאחדות התעשיינים: "ימנע פגיעה נוספת בעסקים בישראל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/07/23 16:25 כא בתמוז התשפג

הריבית לא תעלה: בנק ישראל צופה - האינפלציה תרד משמעותית
אמיר ירון, משאיר את הריבית על 4.75%, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הכריעה היום (ב') כי הריבית תישאר על כנה וכי החודש הריבית לא תעלה. מדובר בעצירת עליית הריבית לאחר עשר עליות ריבית רצופות בשנה האחרונה. ההודעה של בנק ישראל לא הפתיעה, לאחר שאנליסטים של רוב הגופים שיערו כי הריבית לא תעלה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בירך את הנגיד. "אני מברך את נגיד בנק ישראל ואת חברי הוועדה המוניטרית על החלטתם להשאיר את הריבית ברמתה הנוכחית. ואני שב ומבהיר - לא נרפה מהעניין, נמשיך ונעקוב אחר המציאות הקשה שזוגות צעירים ומשפחות נאנקות תחת העול הכבד שהם לא אשמים בו. נוסיף לדון ולהציף את הנושא ונקבל החלטות לטובת אזרחי ישראל".

משה גפני

משה גפני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא התאחדות התעשיינים: "ימנע פגיעה נוספת בעסקים בישראל"

נזכיר כי מדד המחירים לצרכן שפורסם בחודש שעבר, הפתיע כשהאינפלציה ירדה לשיעור של 4.6%, פחות מריבית הסף שעמדה על 5%, מה שייתכן והשפיע על ההחלטה של הוועדה המוניטרית. מי שבירך על המהלך הוא נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר שבירך על ההחלטה ואמר כי מדובר ב"החלטה מושכלת ובריאה".

בנק ישראל, הריבית עולה

בנק ישראל, הריבית לא עולה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"השינוי הדרסטי בשיעור הריבית הוביל לעליית ריבית הפריים" הוסיף תומר, "אשר העלתה דרמטית את הוצאות המימון של בעלי עסקים והתעשיינים בפרט ועל כן, יש לתת מענה לצורכי האשראי של העסקים ה על ידי הקלות בקרן ההלוואות בערבות מדינה".

הריבית תרד, התוצר יעלה

בנוסף חטיבת המחקר בבנק ישראל פרסמה את תחזית יחד עם ההודעה על הריבית לפיה האינפלציה בסוף 2023 תעמוד על 3.5%, זאת לעומת 3.9% בתחזית האחרונה בחודש אפריל. בנוסף חוזה חטיבת המחקר כי צמיחת התוצר תעמוד עד לסוף השנה על 3%, חצי אחוז יותר מהתחזית האחרונה.