משבר בבנק הפועלים: זאת הסיבה שעשרות סניפים ישבתו מחר

180 סניפי הבנק ויחידותיו השונות יסגרו מחר בשעות הצהריים המוקדמות, זאת בהמשך לסכסוך העבודה שהכריז ועד העובדים מול הנהלת בנק הפועלים, "התרענו ללא הרף על ההשלכות הצפויות כתוצאה מההתנהלות המבזה מצד הנהלת הבנק"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/04/23 16:35 כח בניסן התשפג

משבר בבנק הפועלים: זאת הסיבה שעשרות סניפים ישבתו מחר
בנק הפועלים, העובדים הכריזו על עיצומים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ארגון עובדי בנק הפועלים הודיע כי 7,000 עובדי הבנק יינקטו מחר (ה') בעיצומים, כמחאה על התנהלות הנהלת הבנק המונעת קידומו של הסכם שכר חדש ובמקביל דורשת לעגן בהסכם פגיעה בזכויות ובביטחון התעסוקתי של העובדים, כך לטענתם. 

העיצומים כוללים את כל 180 סניפי הבנק מצפון ועד דרום. מרכזי הייעוץ, המוקד הטלפוני וכל
יחידות הבנק השונות יהיו סגורים מחר יום חמישי ה-20.4.2023 משעה 11:30 ועד לסוף היום. צעדי מחאה אלה הינם בהמשך להכרזה על סכסוך עבודה מול הנהלת הבנק, שהוכרז ביום ה-20.3.2023. על פי ההודעה של עובדי הבנק, ההנהלה התעלמה מאזהרותיהם בעניין. 

הבנק מתעלם מרווחי ענק של השנים האחרונות 

במהלך חצי השנה האחרונה, ניהלו בוועד העובדים והבנק משא ומתן בנוגע להסכם השכר החדש, שיחליף את הסכם השכר הנוכחי שפג כבר לפני שלושה חודשים. ארגון העובדים מאשים את הנהלת הבנק בגרירת רגליים וטוען כי הבנק מתעלם מרווחי הענק שצבר בשנים האחרונות. עוד מציינים בוועד את הרווח הנקי של הבנק בשנת 2022 שעמד על 6.5 מיליארד שקלים: "שהינם תוצאה ישירה של עבודה מאומצת יום אחר יום של כ-7,000 עובדי הבנק" אומרים בוועד העובדים.

יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, רוני גרפונקל הזהיר כי עובדי בנק הפועלים "לא ייתנו יד להמשך הזלזול המחפיר של ההנהלה בעובדים. הגיע הזמן שהנהלת הבנק תראה את העובדים שלה ותפנים שבלעדיהם הבנק לא יגיע בשנים הבאות לרווחים ולהישגים. התרענו ללא הרף על ההשלכות הצפויות כתוצאה מההתנהלות המבזה מצד הנהלת הבנק, אך היא בוחרת להמשיך ולהציע דרישות ותנאים לא סבירים
שיפגעו בביטחון התעסוקתי של העובדים. אנחנו לא נסכים לכך ולא נאפשר בשום אופן פגיעה בזכויות של אף אחת ואחד מעובדי הבנק". 

"מתנצלים בפני לקוחות בנק הפועלים על חוסר הנוחות"

מהנהלת בנק הפועלים נמסר בתגובה: "הבנק מצר על החלטת ועד העובדים לנקוט בעיצומים ולפגוע בשירות ללקוחות הבנק, עם סגירת הסניפים מחר החל מהשעה 12:00, וזאת למרות קיומו של מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים. צעד זה תמוה לאור העובדה כי עובדי בנק הפועלים נהנים מהשכר הגבוה במערכת הבנקאית והשנה אף קיבלו את הבונוס השנתי הגבוה ביותר מבין כל הבנקים.

"הנהלת הבנק מחויבת למשא ומתן מכבד ומכובד, שינוהל תוך איזון ובחינת מכלול השיקולים והאתגרים בפניהם ניצב הבנק. ניתן יהיה להמשיך לפעול באופן חלקי בערוצי השירות האוטומטיים לרבות הערוצים הדיגיטליים של הבנק – האתרים, האפליקציות, המענה הקולי, המכונות לשירות עצמי והבנקטים.
הנהלת הבנק תפעל למזעור הפגיעה בשירות ללקוחות ככל שניתן, ותעשה מאמצים להוציא לפועל את הוראות הלקוחות לביצוע. אנו מתנצלים בפני הלקוחות על חוסר הנוחות שנוצר ביוזמת וועד העובדים".