ויסוצקי הוכרזה רשמית כמונופול - אלו הצעדים שיופעלו נגדה

יו"ר הרשות לתחרות, מיכל כהן, הכריזה על חברת התה כמונופול בקטגוריות התה הירוק ובחליטת הצמחים. המשמעות: לא יוכלו לקבוע את סידור המוצרים על המדפים | בויסוצקי יוכלו לערער

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/06/23 15:18 ז בתמוז התשפג

ויסוצקי הוכרזה רשמית כמונופול - אלו הצעדים שיופעלו נגדה
ויסוצקי , צילום: ראובני פרידן

ענקית התה, "ויסוצקי" הוכרזה באופן רשמי כמונופול בתחום התה הירוק ובחליטת הצמחים, כך הודיעה יו"ר הרשות לתחרות, מיכל כהן. הדברים מגיעים לאחר שימוע שעברה החברה וברשות לתחרות חושפים כי חלקה של החברה בנתח השוק של שני סוגי התה המדוברים עולה על 70%. מנגד, בקטגוריית התה השחור לא הוכרזה ויסוצקי במונופול בעקבות העובדה הוא בעל נתח שוק נמוך מ-50%. בויסוצקי יוכלו לערער לבית הדין לתחרות.

ברשות אמרו לאחר ההחלטה כי "כוח השוק שימר לויסוצקי דומיננטיות יציבה במשך שנים רבות. בשל כוח השוק, המתחרים של ויסוצקי התקשו להגדיל את מכירותיהם גם במקרים בהם הציעו מחירים נמוכים מאלה שהציעה ויסוצקי וגם במקרים בהם נכנסו מותגים חדשים לישראל, שזכו להצלחה בחו"ל" נכתב.

משמעות ההכרזה על ויסוצקי כמונופול 

מה המשמעות של ההחלטה עבור הצרכנים? מבחינת המחיר, אין למהלך השפעה ישירה על הצרכן, אך ההכרזה על ויסוצקי כמונופול תביא איתה מספר הגבלות שחלות רק על מונופולים. בין היתר ויסוצקי לא תוכל לדווח על מחיר מומלץ לצרכן, לא תוכל לקבוע את סידור המדפים או קביעת מיקומם של המוצרים עליהם הוכרזה כמונופול.