סמוטריץ' תוקף את השר אליהו: "נותן גיבוי מלא לנגיד"

על רקע המתקפה של השר אליהו על נגיד בנק ישראל, בקואליציה ובאופוזיציה מגנים את דבריו. שר האוצר: "ההתבטאות כלפי הנגיד היא לא ראויה ואין לה מקום". ליברמן: "פוגעים בשמה הטוב של ישראל בעולם ומובילים לאי ודאות במשק"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/06/23 09:58 כט בסיון התשפג

סמוטריץ' תוקף את השר אליהו: "נותן גיבוי מלא לנגיד"
סמוטריץ', תוקף את השר אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר דבריו של השר עמיחי אליהו הבוקר (א') שיצא במתקפה נגד נגיד בנק ישראל, בקואליציה ובאופוזיציה הביעו גינויים והתייצבו לצד הנגיד. שר האוצר סמוטריץ' אומר הבוקר: "ההתבטאות כלפי הנגיד היא לא ראויה ואין לה מקום. גם אם יש ביקורת לגיטימית חשוב שהיא תהיה עניינית ומכבדת. כשר האוצר אני נותן גיבוי מלא לנגיד להמשיך לפעול ולבצע את עבודתו המקצועית בניהול המדיניות המוניטרית מתוך עצמאות מוחלטת לטובת כלכלת ישראל". מוקדם יותר גם ראש הממשלה גינה את דבריו של השר אליהו.

סמוטריץ' ווולדיגר גינו את הדברים

גם השר ארבל גינה את חברו לשולחן הממשלה וכתב: "הדברים הבוטים והלא ראויים שהשמיע השר עמיחי אליהו כנגד נגיד בנק ישראל אינם במקומם. עצמאות נגיד בנק ישראל וחובתו להציג באופן בלתי תלוי את התחזיות הכלכליות היא אבן יסוד בחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל אני קורא לשר אליהו לחזור בו מדבריו".

גם סגנית שר האוצר, מיכל וולדיגר, תקפה את דבריו ואמרה: "לא מוכנה לאמירות בוטות כאלה נגד מי שעובדים עבור הציבור. מותר לבקר אבל חובה להקפיד על הסגנון. מצפה מהשר אליהו שאני מעריכה, להתנצל ולחזור בו מהדברים נגד הנגיד. רק בשיח ענייני הקול שלנו נשמע".

אמיר ירון, הריבית שוב עולה

אמיר ירון, הריבית שוב עולה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם באופוזיציה מגנים

חברת הכנסת אפרת רייטן מהעבודה כתבה: "שר סמכותני שאימץ את השיטה ההונגרית להאשמת אנשי מקצוע ומומחים בסגנון מתנשא ובוטה כחלק מההפיכה המשטרית. בממשלה הזו הבורות והאלימות היא נורמה שיש לשאוף אליה ולחנך את הציבור" כתבה. וגם שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן תקף ואמר: "אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לגנות בתוקף את דבריו של שר המורשת ויפה שעה קודם".