השר אליהו: "לגלגל את הנגיד, פרא אדם" | נתניהו: "מגנה בתוקף"

השר מעוצמה יהודית תוקף את נגיד בנק ישראל בחריפות וטוען: "מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה" | נתניהו: "אני מגנה בתוקף את דבריו, משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/06/23 09:31 כט בסיון התשפג

השר אליהו: "לגלגל את הנגיד, פרא אדם" | נתניהו: "מגנה בתוקף"
השר אליהו, מתקפה חריפה על הנגיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המורשת עמיחי אליהו יוצא הבוקר (א') במתקפה חסרת תקדים על נגיד בנק ישראל אמיר ירון. בראיון ל"קול ברמה" אומר השר הבוקר כי "נגיד בנק ישראל מלכלך על מדינת ישראל, פוגע בדירוג האשראי ופוגע בכלכלה של המדינה. היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. פרא אדם" ראש הממשלה נתניהו תקף את דבריו של השר והוציא הודעה רשמית בה כתב: "מגנה בתוקף את דבריו".

"משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת  ישראל"

"אני מגנה בתוקף את דבריו של השר עמיחי אליהו נגד נגיד בנק ישראל, משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל" כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

אמיר ירון, הריבית שוב עולה

אמיר ירון, הריבית שוב עולה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"חוק 'בנק ישראל' עבר בהנהגתי"

לפני מספר חודשים, על רקע מתקפה דומה של השר אלי כהן, הגיב נתניהו בחריפות ואף הורה לחבריו בליכוד להפסיק לתקוף את הנגיד: "חוק 'בנק ישראל' עבר בהנהגתי והוא מבטיח את עצמאות הועדה המוניטרית בראשות הנגיד בקביעת הריבית. שום דבר לא ישנה זאת" אמר נתניהו.

נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, הגיב על דברי שר החוץ אז בריאיון לכלכליסט ואמר כי "מוטב ששר החוץ כהן יתעמק בנתונים. ראשית, האינפלציה לא התמתנה. שנית, רצוי כמובן, בטח בתור שר חוץ, שהוא יבין את החשיבות של העצמאות של הבנק המרכזי. אנחנו יודעים מה הייתה התוצאה הסופית בכל המדינות שבהם הייתה פגיעה בבנק המרכזי".