מאז שעות הבוקר: השקל מתרסק - הדולר מתחזק

על רקע האירועים בכנסת, הדולר התחיל את יום המסחר בנסיקה אל מול השקל אך בהמשך הראה התמתנות מסוימת ועתה עומד הדולר על 3.61 שקלים | גם היורו התחזק אל מול השקל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/06/23 15:11 כה בסיון התשפג

מאז שעות הבוקר: השקל מתרסק - הדולר מתחזק
הדולר זינק מאז שעות הבוקר, צילום: shutterstock

על רקע הדרמה המתחוללת בכנסת סביב הבחירות לוועדה למינוי שופטים, נסיונו של נתניהו לדחות את הבחירות והמרד של טלי גוטליב, גם השווקים מגיבים להתרחשויות ומאז שעות הבוקר הדולר מתחזק אל מול השקל ועומד כעת על שער יציג של 3.61 שקלים (זינוק של 1.38%). בשיא הגיע הדולר ל-3.64 שקלים, זאת לאחר שהתחיל את היום על שער יציג של 3.55 שקלים.

גם היורו התחזק: זינוק של 1.43% מאז שעות הבוקר

במטבע היורו המצב דומה, הבוקר החל המטבע האירופאי את יום המסחר על שער יציג של 3.84 שקלים, אך בתגובה לאירועים בכנסת זינק ובשלב מסויים עמד כבר על 3.94 שקלים. עתה עומד היורו על שער של 3.89 שקלים מה שאומר זינוק של 1.43% מאז שעות הבוקר. למרות הפתיחה הסוערת של הדולר והיורו, בשעות האחרונות ניכרת בלימה ואף ירידה בערך המטבעות. ברגע שייסתימו הבחירות לוועדה למינוי שופטים ייתכן ואף נראה חזרה לעבר השערים בבוקר.

גוטליב לאחר הפגישה עם נתניהו, הבוקר.

גוטליב, השפעה על שער הדולר. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השינויים בשער החליפין נגזרים בעיקר מסיבות לוקאליות

בכנס השנתי של מכון אהרן באוניברסיטת רייכמן, התייחס נגיב בנק ישראל אמיר ירון לשערי המטבעות כשאמר: "ההפרש בין השער היציג לבין ההשפעה הגלובלית נותן את השינוי הנובע מהשפעה מקומית. כפי שניתן לראות, השינויים בשער החליפין נגזרים בעיקר מסיבות לוקאליות ומושפעים משמעותית מאירועים סביב השינויים החוקתיים" אמר.