כך תוכלו לקבל פיצוי אם לא קיבלתם התרעה על הפסקת חשמל

הפסקת החשמל היזומה במהלך סוף השבוע הפתיעה רבים מאיתנו, שלא הספיקו להיערך לכך מראש או לנתק מכשירים רגישים. אם יש לכם מכשיר חשמלי שניזוק במהלך הפסקת החשמל, או שלא קיבלתם התרעה בזמן, כך תוכלו לקבל פיצויים כספיים

חדשות כיפה מורן אברהם 13/06/23 11:23 כד בסיון התשפג

כך תוכלו לקבל פיצוי אם לא קיבלתם התרעה על הפסקת חשמל
חברת החשמל נערכת לשרב, ארכיון , צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

בליל שבת לפני שבוע וחצי נותקו 300 אלף בתים ברחבי הארץ מרשת החשמל. אם גם אתם אוהבים פיצויים, ואוהבים לדפוק את הרשויות, הטקסט הבא הוא בשבילכם. על פי חברת החשמל, מדובר היה בהפסקה יזומה, אבל חלק גדול מהציבור לא קיבל הודעה מראש, וכך נכפה עליכם להעביר את שעות השבת בחום ובחושך. 

כך תוכלו לקבל פיצוי אם לא קיבלתם התרעה על הפסקת חשמל

חברת החשמל אמורה לעדכן חמישה ימים מראש בכתב על הפסקות חשמל יזומות. בהודעה צריכים להיות פרטים טכניים כמו תאריך, שעות ההפסקה וסיבת הפסקה. אם הם מבטלים את הפסקת החשמל צריכה להיות התרעה של 24 שעות מראש. לא התריעו? שלחו הודעה בצור קשר באתר חברת החשמל ותתכוננו לקבל 82 שקלים.

הנה עוד רעיון לחובבי ז'אנר הפיצויים: נזק למוצרי חשמל שניזוקו בשל הפסקת חשמל. 
אם יש לכם/ן מכשיר חשמל ולטענתכם/ן הוא נפגע בזמן של אחת מהתקלות המרובות של חברת החשמל- יש סיכוי שמגיע לכם/ן פיצוי. אני יודעת שזה הכי נשמע הכי clickbite אבל זה לא. ב"ספר אמות המידה" של רשות החשמל, בעמוד 340 ,סימן ה' בפרק ד' סעיפים 48-49 מפורט באיזה מצבים אפשר לקבל זיכוי. אם המכשיר נהרס ועמדתם בתנאים הנה מה שצריך לעשות. 

כך תוכלו לקבל פיצוי על נזק למכשירי חשמל 

1. לפתוח פניה בקישור הבא, https://www.iec.co.il/content/ombudsman/pages/pizui, ולפרט תאריך ושעה, מה קרה ולאיזה מכשירים נגרם נזק.

צילום: ללא

2. חשוב לשמור את המכשיר התקול.

3.אם לא תיקנתם עדיין צריך הצעת מחיר מסודרת של טכנאי לתיקון. אם יחליטו שאתם זכאים לפיצוי אז תקבלו שירות עד הבית ממעבדה שעובדת עם חברת החשמל לטובת תיקון הנזק.

4. אם כבר תיקנתם אז לשמור אסמכתאות (חשבונית, פירוט מה תוקן עם פירוט חלקים) ולהגיש בקישור.

5. אם לא ניתן לתקן את המכשיר וכבר קניתם מכשיר חדש בלי להמתין לתגובה של חברת החשמל (האורכת 21 יום), יש צורך באסמכתא מטכנאי שלא ניתן היה לתקן את המכשיר, כולל דגם מועד רכישה וצילום, וחברת החשמל תעריך כמה המוצר הקודם שווה. ובלי נדר, בסופו של התהליך תוכלו לקבל את הפיצוי בהקדם. עוד מידע באתר חברת החשמל

*חשוב להיעזר באיש מקצוע בכל מה שקשור בחשמל, אין לראות בטור זה המלצה או ייעוץ. 

מוֹרָן תְּסַדֵּר,עצמאית שאוהבת לעזור ללקוחות פרטיים ועסקיים עם סידורים, בירוקרטיות, ניירת וטופסולוגיה. 052-4244298 morenabraham@gmail.com