שבוע אחרי התייקרות החלב: תנובה שוב מעלה מחירים

שבוע אחרי שייקרה את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים, תנובה הודיעה על העלאת מחירים של מוצרים נוספים בשיעור ממוצע של כ-7.4% | בין המוצרים שיתייקרו: "מעדנות", "מאמא עוף" ו-"אוליביה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 10:31 כו באייר התשפג

שבוע אחרי התייקרות החלב: תנובה שוב מעלה מחירים
תנובה, צילום: Miriam Alster/Flash90

גל ההתייקרויות לא עוצר: שבוע אחרי שייקרה את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים, חברה תנובה הודיעה הבוקר (ד') על העלאה נוספת של כמה ממוצריה. לראשונה מזה עשר שנים, המחירים של מוצרי "מעדנות", "מאמא עוף", ואוליביה יעלו בשיעור ממוצע של כ-7.4%. בנוסף, לראשונה מזה כ-15 שנה, יעודכן מחירון מוצרי "טירת צבי" בשיעור ממוצע של כ-5%. המחירונים המעודכנים ללקוחות יכנסו לתוקף ביום חמישי, ה-1 ביוני.

חברת תנובה הסבירה כי הסיבה לעליית המחירים היא העלייה החדה במחירי הסחורות וחומרי הגלם בשנתיים האחרונות. "עדכון המחירים חל לאור העלייה החדה במחירי הסחורות וחומרי הגלם בשנתיים האחרונות, בהם מחירי הקמח, חזה העוף, הבקר, השמן, והירקות, ותשומות נוספות כדוגמת חשמל, דלק, מים, שכר עבודה ועוד. כך למשל חומר הגלם חזה עוף המהווה כ-50% לפחות מהרכב מוצרי מאמא עוף, התייקר לחברה בתוך שנתיים בכ-25%, ומחיר הקמח התייקר למעדנות בכ-43%".

תנובה

תנובה צילום: shutterstock

רגע לפני שבועות: תנובה מייקרת את המוצרים שלא בפיקוח

כאמור, לפני כשבועיים, תנובה הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירי מוצריה הלא מפוקחים בשיעור של 4.65%. בחברה הסבירו כי היא נאלצת לייקר את המוצרים בגלל התייקרות החלב בפיקוח, מחירי החלב הגולמי וכן עלויות השינוע, על אף שחלק ממרכיבי הייצור הוזלו לאחרונה. העלאת המחירים נכנסה לתוקף ביום שני בשבוע שעבר.

מחירי החלב מזנקים, החברות תיאמו מחירים?

מחירי החלב מזנקים, החברות תיאמו מחירים? צילום: Michael Giladi/Flash90

בין מוצרי תנובה הלא מפוקחים שהתקיירו: גבינות שונות כמו קוטג' וחמאה, גבינות מלוחות כמו פיראוס וחמד וגם מעדנים כמו יולו וקרלו. בתנובה הסבירו ההחלטה לייקר גם את המוצרים הלא מפוקחים בגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי.