אולם, צלם ושמלת כלה: הטיפים הכי חשובים לקראת עונת החתונות

עונת החתונות מתקרבת וזוגות רבים נערכים לקראת היום הגדול. אבל שלל הארגונים טומנים גם לא מעת מוקשים. עושים סדר: עד מתי מותר לבטל, מאיזה סכום בקניית טבעת לא תוכלו להתחרט ומה הדבר הכי חשוב כשהולכים לבדוק אולם

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/05/23 18:38 טז באייר התשפג

אולם, צלם ושמלת כלה: הטיפים הכי חשובים לקראת עונת החתונות
חתונה, תבואו מוכנים, צילום: shutterstock

ל"ג בעומר מתקרב ועונת החתונות בפתח. עבור זוגות רבים שעומדים להתחתן בקרוב, מסמלת התקופה הזו הרבה לחץ סביב הארגונים הרבים הכרוכים בהפקת הערב הגדול של חייהם. לקראת תחילת עונת החתונות ובצל יוקר המחייה המועצה לצרכנות מפרסמת טיפים לאלו שעומדים להתחתן. מה חשוב לבדוק ולוודא וכיצד להתנהל מול הספקים השונים.

מי שמארגן חתונה יודע, האירוע הזה עולה הרבה כסף. אז איך אפשר לחסוך ולקבל החלטות נכונות? קודם כל צריך לשים לב על מה חותמים ועם מי חותמים ובעיקר - לחפש מגוון תחלופות ולבחור את הטובה ביותר. כל הטיפים לפניכם.

בחירת אולם: רשיון עסק והבטחות בכתב

הדבר הראשון שצריך לבדוק מול בעלי האולם זה רישיון עסק. מדובר בתעודת הביטוח שלכם ושל האורחים שלכם, שהמקום ראוי ובטוח לקיום אירועים עם הרבה אנשים, מזון וכד' ומבטיח שלא יהיה צו סגירה של משרד הפנים בערב החתונה. אגב, אם סגרתם  אירוע באולם שאין לו רישיון עסק, אתם רשאים לבטל את העסקה ללא דמי ביטול.

תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) לא חלות על הזמנת אירוע ואין לכם זכות להתחרט בתוך 14 יום, גם אם סגרתם את העסקה בטלפון. הוראות ההסכם הן הקובעות, ולכן חשוב מאוד לבחון את ההסכם באופן מדוקדק לפני החתימה ולקבוע סד זמנים ברור למקרה של ביטול. הקפידו שכל מה שהובטח לכם בע"פ מופיע גם בהסכם בכתב.

בדקו: מה התקציב, מהי חלוקת התשלומים הנוחה לכם

בהסכם עם אולם האירועים ועם הספקים השונים חשוב להסדיר מראש את הזכות שלכם להחזר כספי במקרה של ביטול אירוע  מצדכם. בנוסף, העדיפו להתחייב לכמות המינימאלית של האורחים ודאגו למנגנון שינוי למקרה שיתווספו אורחים נוספים. זה עדיף מהתחייבות למספר גבוה של אורחים שאם לא ייגעו תשלמו על המנה שלהם.

 

קייט ווויליאם, מוכנים לחתונה

קייט ווויליאם, מוכנים לחתונה צילום: shutterstock

בדקו מראש מה התקציב שלכם לאירוע והגיעו מוכנים לפגישה עם בעל האולם - מה התקציב, מהי חלוקת התשלומים הנוחה לכם וכו'. מבדיקת המועצה לצרכנות, מחירי האולמות עלו לכן חשוב לערוך השוואת מחירים במספר אולמות. דאגו לשלם מקדמה נמוכה מראש ואת היתרה ביום האירוע, או בסמוך לו.

שמלת כלה

מעטים המקרים בהם רוכשים את השמלה והחליפה מהמדף בחנות. אם קנית שמלת לבנה / חליפת חתן מוכנה בחנות ולא נזקקתם לתיקונים? יש לך זכות לבטל את העסקה בתוך יומיים (לא כולל  יום רכישה, שבת וחג), ודמי הביטול יהיו 5% ועד 100 שקלים. רכשתם באתר? 14 יום גם במקרה זה.

קנית שמלת כלה / חליפת חתן שתיתפר לפי מידותיך?  כל עוד בית העסק לא החל בייצור, לא נגזרו בדים ולא נלקחו מידות, ניתן לבטל את העסקה בכפוף לתשלום דמי ביטול בשיעור 5% ועד 100 שקלים. ברגע שנערכו מדידות, ובית העסק התחיל ב"ייצור" לא ניתן לבטל את העסקה.

חתונה, בדקו כמה אפשרויות

חתונה, בדקו כמה אפשרויות צילום: Yaakov Lederman/Flash90

איפור ועיצוב שיער

שירותי איפור ועיצוב שיער שהזמנתם בטלפון – ניתן לבטל בתוך 14 ימים מהיום שבצעתם את העסקה, או מהמועד שבו קיבלתם חוזה בכתב – לפי המאוחר ובתנאי שיש למעלה מיומיים (לא כולל שבת וחג) לפני מועד האירוע, בכפוף לדמי ביטול בשיעור 5% ועד 100 שקלים.

שירותי איפור ועיצוב שיער שהזמנתם בבית העסק – על העסקה יחולו תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) ואתם רשאים לבטל את העסקה בתוך 14 ימים, וכל עוד לא ניתן השירות בכפוף לדמי ביטול בשיעור 5% ועד 100 שקלים.

 

להקה, תקליט, צלם

תקליטן, להקה, צלם וכו' שהזמנתם בטלפון או באינטרנט - ניתן לבטל בתוך 14 ימים מהיום שבצעתם את העסקה, או מהמועד שבו קיבלתם חוזה בכתב – לפי המאוחר ובתנאי שיש למעלה מיומיים (לא כולל שבת וחג) לפני מועד האירוע, בכפוף לדמי ביטול בשיעור 5% ועד 100 שקלים.

תקליטן, להקה, צלם וכו' שהזמנתם בבית העסק -  תקנות ביטול עסקה לא חלות, וזכות הביטול תהיה אך ורק בהתאם לתנאים שנקבעו בהסכם! לכן, יש לבחון היטב את ההסכמות, להקפיד להוסיף התייחסות למקרה של הגבלות, או סגר במועד האירוע ולהקפיד שכל מה שהובטח בע"פ יופיע בכתב.

טבעת נישואין, שימו לב אם המחיר מעל 3000 שקלים

טבעת נישואין, שימו לב אם המחיר מעל 3000 שקלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טבעות נישואין

טבעת נישואין מוכנה ללא התאמות מיוחדות שמחירה נמוך מ - 3,000 שקלים - אתם רשאים לבטל את העסקה בתוך יומיים (לא כולל שבת וחג) מיום הרכישה, בכפוף לתשלום דמי ביטול בשיעור 5% ועד 100 שקלים.

טבעת שמחירה גבוה מ - 3,000 שקלים או טבעת שיוצרה, או הותאמה במיוחד עבורכם - אין לכם זכות ביטול מרגע הייצור ומדיניות החנות היא הקובעת.