רגע לפני שבועות: תנובה מייקרת את המוצרים שלא בפיקוח

תנובה הודיעה כי היא מעלה מחירים למוצרים הלא מפוקחים בשיעור של כמעט 4.65% | העלייה תיכנס לתוקף בשבוע הבא, כשבועיים לפני חג השבועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 10:13 יא באייר התשפג

רגע לפני שבועות: תנובה מייקרת את המוצרים שלא בפיקוח
התייקרות מחירי החלב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות מחודש לחג השבועות, בו נוהגים לאכול מאכלי חלב, חברת תנובה הודיעה היום (ב') לקמעונאים על העלאת מחירי מוצריה הלא מפוקחים בשיעור של 4.65%. בחברה הסבירו כי היא נאלצת לייקר את המוצרים בגלל התייקרות החלב בפיקוח, מחירי החלב הגולמי וכן עלויות השינוע, על אף שחלק ממרכיבי הייצור הוזלו לאחרונה. העלאת המחירים תיכנס לתוקף ביום שני בשבוע הבא.

התייקרות החלב נכנסה לתוקף: מחיר קרטון - 6.8 שקלים

נזכיר כי בלילה שבין ראשון לשני, חתמו שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ושר החקלאות, אבי דיכטר, על צו שמכניס לתוקף את עליית מחירי החלב מחיר החלב אמור היה לעלות ב-17.5 אחוזים, אולם במסגרת ההתייקרות, המחיר יעמוד על 9.28 אחוז, אליהם יתווספו עוד 3.1 אחוזי התייקרות במאי 2024, עלייה של 3.1 אחוז במאי 2025 והעלאה נוספת של 3.1אחוז במאי 2026. אחרי העלאת המחירים ב-9.28 אחוז, מחיר קרטון ליטר חלב 3 אחוז, יעלה מ-6.23 שקלים ל-6.81. 

מפעל תנובה ברחובות

מפעל תנובה ברחובות צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בעקבות ההחלטה של השר סמוטריץ', בתנובה טענו כי הם לא הסכימו לפריסת עליית המחירים. "מדובר במצג שווא של האוצר. אנחנו לא נתנו הסכמתנו לפריסה". גורם במשרד החקלאות מסר ל-ynet כי במשרדם לא זוכרים אירוע כזה. לטענתם, "היו לשר האוצר שלושה חודשים להתכונן ובדקה ה-90 הוא מכריז על צו".

סמוטריץ

סמוטריץ', בשורה טובה להורים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"חוסר האחריות של לפיד וליברמן"

כזכור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' האשים את קודמו בתפקיד, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בכך שהביא לעליית המחירים. "בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן בממשלה הקודמת מחיר מוצרי החלב המפוקחים אמור לעלות באופן אוטומטי ב16% בתחילת החודש הבא. לא ניתן לזה לקרות", אמר שר האוצר, והוסיף: "בשבועות האחרונים אנשי המקצוע במשרד האוצר ואנוכי בוחנים מספר דרכים כדי למתן את העלייה ולגבש פתרונות שיקלו על הציבור ויכסו על האטימות וחוסר האחריות של לפיד וליברמן".