עליית מחירי החלב: דיכטר נענה לבקשתו של סמוטריץ'

שר האוצר פנה לשר החקלאות וביקש ממנו לחתום יחד על צו שימנע חצי מהעליה הצפויה. אם דיכטר אכן יתן את הסכמתו, בכוונתו של סמוטריץ' לפנות לוועדת המחירים כדי לקבל את המלצתה לפריסה של רכיב הרטרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 19:33 ו באייר התשפג

עליית מחירי החלב: דיכטר נענה לבקשתו של סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

מחירי החלב ומוצרי החלב המפוקחים יתייקרו ביום שלישי הקרוב, ה-1 במאי, ב-16%. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' האשים הבוקר (ה') את הממשלה בקודמת בכך שהביאה לעליה הדרמטית. סמוטריץ' פנה אחר הצהריים לשר החקלאות אבי דיכטר וביקש ממנו לחתום יחד על צו שימנע חצי מהעליה הצפויה. מאוחר יותר, שר החקלאות דיכטר נענה לבקשתו של סמוטריץ' ואישר להתקדם לחתימת צו שיפחית את העליה הצפויה.

"היו לשר האוצר שלושה"

בשל עליית מחירי החלב ולאחר שיחות עם נציגי הענף והמחלבות פנה כאמור שר האוצר לשר החקלאות. לצד זאת, בכוונתו של סמוטריץ' לפנות לוועדת המחירים לקבלת המלצתה בעניין פריסת העלייה של רכיב הרטרו שבגינו צפויה כמחצית מעליית המחיר.

מתנובה נמסר בתגובה על הדברים: "מדובר במצג שווא של האוצר. אנחנו לא נתנו הסכמתנו לפריסה". גורם במשרד החקלאות מסר ל-ynet כי במשרדם לא זוכרים אירוע כזה. לטענתם, "היו לשר האוצר שלושה חודשים להתכונן ובדקה ה-90 הוא מכריז על צו".

"בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן"

כאמור, הבוקר האשים שר האוצר, את קודמו בתפקיד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בכך שהביא לעליית המחירים: "בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן בממשלה הקודמת מחיר מוצרי החלב המפוקחים אמור לעלות באופן אוטומטי ב16% בתחילת החודש הבא. לא ניתן לזה לקרות", אמר שר האוצר, והוסיף: "בשבועות האחרונים אנשי המקצוע במשרד האוצר ואנוכי בוחנים מספר דרכים כדי למתן את העלייה ולגבש פתרונות שיקלו על הציבור ויכסו על האטימות וחוסר האחריות של לפיד וליברמן".