ראיון קריסת ג'מבו סטוק: הרשת נסגרה ולעובדים אין מענה - "מצב בלתי נסבל"

לאחר שנקלעה לחובות כבדים, סגרה רשת ג'מבו סטוק במפתיע את כל סניפיה במהלך חג פסח. העובדים שנותרו ללא עבודה, טרם קיבלו מכתבי פיטורין ולא יכולים לחתום אבטלה. עו"ד מתן אלקיים שמייצג חלק מהעובדים: "הנאמן צריך להוציא להם מכתב פיטורין"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/04/23 16:51 ו באייר התשפג

קריסת ג'מבו סטוק: הרשת נסגרה ולעובדים אין מענה - "מצב בלתי נסבל"
ג'מבו סטוק, לעובדים אין מענה, צילום: shutterstock

קריסת ג'מבו סטוק: בשבועות האחרונים, עומדים עובדי רשת ג'מבו סטוק חסרי אונים. במהלך חול המועד פסח, קיבלו העובדים הודעה לפיה הרשת שנסגרה לרגל החג, לא תיפתח שוב. לדברי הנושים חובות ענק שהגיעו למיליונים רבים, אילצו את הנהלת החברה לסגור את כל פעילות הרשת. בשיחה עם חדשות כיפה, אומר עו"ד מתן אלקיים, מומחה לחדלות פרעון, המייצג חלק מהעובדים, כי "המצב בלתי נסבל".

"אף אחד לא נתן להם מכתב פיטורין, הם לא פה ולא שם"

"אמרו להם לסגור את הסניפים כבר בחול המועד" אומר אלקיים, "כשהם התקשרו למנהלים לשאול מתי חוזרים לעבודה, אמרו להם שלא חוזרים יותר בכלל. מאז העובדים בשוק, הם מבולבלים ולא יודעים מה לעשות" הוא אומר.

אלקיים מסביר עד כמה אי הוודאות אצל העובדים גדולה: "היום דיבר איתי אחד העובדים, שלא מבין למה שמשכורת אפריל לא תיכנס כרגיל בעשירי במאי, הסברתי לו שכרגע החברה בחדלות פרעון ולא ברור אם לחברה בכלל יש כסף לשלם משכורות". אלקיים מסביר את את המצב המורכב: "האבסורד הגדול הוא שהעובדים עדיין לא פוטרו, אף אחד לא נתן להם מכתב פיטורין, הם לא פה ולא שם, הם לא יכולים למצוא עבודה ולא יכולים ללכת לביטוח לאומי, הם כלואים בחברה".

ג

ג'מבו סטוק, לעובדים אין מענה צילום: shutterstock

"הנאמן צריך להוציא להם מכתב פיטורין"

עו"ד אמיר ברטוב, שמונה לנאמן הרשת, פנה ביום שני האחרון לבית המשפט בבקשה להעמיד את הרשת למכירה, בפנייתו ציין ברטוב כי יש מספר גורמים שמעוניינים ברכישת הרשת, אך גם אם המהלך יבשיל לא כל הסניפים יחזרו לפעילות. עו"ד אלקיים אומר כי ברטוב "מנסה להבין מה יש לו בידיים, מה מצב הסחורה".

מתן אלקיים, "המצב בלתי נסבל"

עו"ד מתן אלקיים, "המצב בלתי נסבל" צילום: טל קרת

"הנאמן צריך להוציא להם מכתב פיטורין בשם החברה" אומר אלקיים, "כרגע העובדים מחכים למוצא פיו, אני רוצה שהוא יפטר את העובדים כמה שיותר מהר שיוכלו לחתום אבטלה, היה ויבוא רוכש חדש שירצה להעסיק אותם, הוא יוכל לפנות אליהם ולהחזיר אותם חזרה".

"מבני ברק, ירושלים ודיזנגוף בתל אביב"

מה הפרופיל של העובדים?

"העובדים שאני מייצג, זה חברה צעירים, לפני צבא ואחרי צבא סדר גודל של עד גיל 30. הם מגיעים מסניפים בכל הארץ, מטבריה עד אילת. מבני ברק, ירושלים ודיזנגוף בתל אביב" אומר אלקיים ומוסיף כי "גם בדרג היותר בכיר מהעובדים שאני מייצג, אנשים שהם מנהלי אזורים, גם להם אין תשובה, הם גם אובדי עצות הם לא ידעו מה קרה בחברה".

יש כרגע הליכים משפטיים נגד החברה?

"כרגע אין צעדים משפטיים, מחכים לנאמן, אם בית המשפט יאשר את המכירה, אם יבוא רוכש אז ננסה לדאוג שבית המשפט יאשר את המכירה למי שישמור על הזכויות של העובדים, שיצמצם את הפגיעה בהם כמה שניתן".

מה התחושות בקרב העובדים שאתה מייצג?

"העובדים מתוסכלים מאוד, הם לא יודעים את נפשם, המצב הוא מצב בלתי נסבל מבחינתם, מצב מאוד מבלבל. יש להם נזק של משכורת אפריל, למרות שהוא לא היה חודש מלא, אבל עדיין הם לא יכלו לצאת לעבוד ולא לקבל פדיון של ימי החג".

 

תגובתו של נאמן החברה, עו"ד אמיר ברטוב תובא לכשתתקבל