עושים קניות למנגל? זו הרשת הזולה ביותר

לקראת יום העצמאות מאות אלפי ישראלים ימנגלו את עצמם בפארקים, בטבע ובבתים. לקראת הקניות מפרסמת המועצה הישראלית לצרכנות מספר המלצות וחושפת את הפערים בין הרשתות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/04/23 16:33 ג באייר התשפג

עושים קניות למנגל? זו הרשת הזולה ביותר
מנגל, תחסכו לעצמכם כסף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת יום העצמאות: אחד המנהגים שהשתרשו בחברה הישראלית בכל הנוגע לחגיגות יום העצמאות, הוא המנגל המסורתי. מאות אלפי ישראלים יצאו לטבע, לפארקים או ישארו בבית, אבל לא יוותרו על הבשרים, הסלטים, הפיתות והפלאפל. לקראת הפשיטה של הישראלים על הסופרים, מפרסמת המועצמה הישראלית לצרכנות מספר נתונים והמלצות לקראת הקניות.

רגע לפני שהמדינה ואנחנו מציינים 75 שנה, המועצה  לצרכנות  בדקה סל  חגיגי במיוחד של  133 מוצרים הכוללים בשרים, סלטים, מוצרי מנגל ובירות. איפה הסל הזול ביותר? האם משתלם לקנות בחנויות נוחות בדרך למנגל? בכמה עלו המחירים משנה שעברה, ואיך אפשר לחסוך 765 שקלים?

עליה של 3 אחוז בהשוואה לאותו הסל בשנה שעברה

המחירים נבדקו ב 3 תאריכים: אתמול, (3.4.23), בתקופה המקבילה בשנה שעברה (1.5.22), ובתחילת השנה (1.1.23). הבדיקה העלתה עליה של 3 אחוז בהשוואה לאותו הסל בשנה שעברה, מבצעי החג הוזילו את הסל בכ-2 אחוז בממוצע.  

יום העצמאות, פערי מחירים גדולים

יום העצמאות, פערי מחירים גדולים צילום: Hadas Parush/Flash90

לפני שהולכים לקניות, כדאי לשים לב לאיזה רשת הולכים. בדיקת המועצה הישראלית לצרכנות מצאה פערים גדולים בין הרשתות, כאשר במקרים מסויימים ההפרש שנמצא הגיע לעשרות אחוזים ואף לךמעלה מכך. כך למשך, קילו אנטריקוט נמכר ברשת יוחננוף 80 שקלים בעוד ברשת היפר כהן נמכר המוצר על פי בדיקת המועצה, ב-215 שקלים.

מארז של שני קילו פחמים יעלה ברשת יש חסד ב-5.90 שקלים בעוד בחנות הנוחות יילו, הוא יעלה 17.50 שקלים. צלחות חד פעמיות עולות ברשת רמי לוי 16.90 שקלים בעוד בסופר יודה נמכר המוצר ב-34 שקלים.

חגיגות יום העצמאות

חגיגות יום העצמאות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רמי לוי - הרשת הזולה ביותר

במהלך השנה האחרונה עלו מספר קטגוריות של מוצרים בחדות. כך למשל בשר טרי עלה ב-9 אחוז ועוף טרי עלה ב-10 אחוז. סלטים ארוזים קפצו השנה ב-6 אחוז ופחמים ב-7 אחוז. מבדיקת המועצה עלה כי הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי בעוד היקרה ביותר היא רשת סופר יודה, כאשר הפער בינהם עמד על 765 שקלים. 

במועצה הישראלית לצרכנות מדגישים כי לא תמיד כדאי לרכוש את המוצרים במבצעים: "שימו לב לשיטות שיווק המבצעים ובחנו היטב את הכדאיות של מבצעי הכמות. תכנון לא נכון, וקניה על הדרך של מוצרים בחנויות נוחות ייקר לכם את הקניה בעשרות אחוזים. בדקו מה המבצעים המשתלמים בכל רשת, ותכננו את הקנייה בהתאם".