סמוטריץ' מאשים את ליברמן ולפיד בעליות המחירים: "לא ניתן לזה לקרות"

מחירי החלב צפויים לזנק, ושר האוצר הסרוג מנסה לגבש פתרונות | הוא מצא אשמים בבעיה: "עלייה אוטומטית בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן בממשלה הקודמת, בוחנים דרכים למתן את העלייה ולכסות על האטימות וחוסר האחריות של לפיד וליברמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 10:08 ו באייר התשפג

סמוטריץ' מאשים את ליברמן ולפיד בעליות המחירים: "לא ניתן לזה לקרות"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יוקר המחיה ממשיך להכביד: אחרי שפורסם כי החל מהשבוע הבא תחול עלייה משמעותית במחירי החלב והגבינות, שר האוצר מנסה להרגיע. "בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן בממשלה הקודמת מחיר מוצרי החלב המפוקחים אמור לעלות באופן אוטומטי ב16% בתחילת החודש הבא. לא ניתן לזה לקרות", אומר סמוטריץ'.

"בוחנים מספר דרכים כדי למתן את העלייה ולגבש פתרונות"

כזכור, מוקדם יותר השבוע (ב') פורסם כי עליית המחירים תחול גם במותרים הבסיסיים ביתר כמו חלב 3 אחוז, גבינה צהובה וגבינה לבנה. לפי רשימת ההתייקרויות, יתייקרו בין היתר חלב 3% שומן שיעלה 7.23 שקלים, חלב בקרטון 1% שיעלה 6.81 שקלים, קילו גבינה צהובה עמק שיעלה 51 שקלים במקום 37 שקלים.

חלב

חלב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאמור, שר האוצר סמוטריץ' מאשים את שר האוצר הקודם ליברמן, וכותב כי הוא בוחן דרכים למיתון העלייה. "בשבועות האחרונים אנשי המקצוע במשרד האוצר ואנוכי בוחנים מספר דרכים כדי למתן את העלייה ולגבש פתרונות שיקלו על הציבור ויכסו על האטימות וחוסר האחריות של לפיד וליברמן".

מכה לנוטלי המשכנתאות: בנק ישראל העלה את הריבית

בתחילת החודש ובפעם התשיעית תוך שנה, הוועדה המוניטארית של בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון, העלתה  את הריבית הבסיסית במשק ברבע אחוז לשיעור של 4.5%, ואת ריבית הפריים לשיעור של 6.0% ובכך ריבית בנק ישראל תהיה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2006, אז עמדה גם כן על שיעור של 4.5%.