סמוטריץ' בטוח בכלכלה הישראלית: "עם הרבה חזון, מוחות ועם סיעתא דשמיא"

שר האוצר חוגג את 75 שנות קיומה של מדינת ישראל - "יש כאן כל כך הרבה ישוב הארץ ותורה ויהדות וחסד ועזרה לזולת, ממלכתית ופרטית", ומשלב בדבריו את תפילת "נשמת כל חי": "אין אנחנו מספיקים להודות ולהלל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/04/23 08:51 ה באייר התשפג

סמוטריץ' בטוח בכלכלה הישראלית: "עם הרבה חזון, מוחות ועם סיעתא דשמיא"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Flash90

כבכול חג, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בפוסט מפורט בחשבון הפייסבוק שלו על מהות החג והקשר שלו למציאות העכשווית. סמוטריץ' פתח וכתב כי יש לנו את כל הסיבות שבעולם לחגוג את יום העצמאות ה- 75 "בשמחה, בשירה, בהלל ובהודאה, על כל הטוב שזכינו לו במדינת ישראל".

"יש לנו ברוך השם צבא חזק וכלכלה חזקה וחברה נהדרת"

"מדינת ישראל היא נס בכל קנה מידה. אחרי 1,900 שנה שבהן חיכתה לנו ארץ ישראל בשממונה", כתב הבוקר (ד'), "היא שוב פורחת ונותנת פירותיה בעין יפה 'לעמי ישראל כי קרבו לבוא'. פירות חקלאיים ממש ופירות רבים אחרים. ערים וישובים ובתים וכבישים ומחלפים ורכבות ומפעלים. ארץ ישראל מתפתחת לאורכה ולרוחבה בממדים מדהימים. יש לנו ברוך השם צבא חזק וכלכלה חזקה וחברה נהדרת. יש כאן כל כך הרבה ישוב הארץ ותורה ויהדות וחסד ועזרה לזולת, ממלכתית ופרטית".

סמוטריץ' עבר לחוות את דעתו כשר אוצר, וכתב כי מתוקף תפקידו הוא יכול להגיד בוודאות: "הכלכלה הישראלית היא נס כשלעצמה. מדינה צעירה וקולטת עליה, עם נתוני פתיחה מורכבים, בסביבה עויינת ועם הוצאות ביטחון אדירות מגיעה לביצועים כלכליים מדהימים. בצמיחה, בתמ"ג בנתוני שוק התעסוקה, ועוד ועוד. עם הרבה חזון, יצירתיות, טובי האנשים והמוחות ומעוף של העם היהודי ועם סיעתא דשמיא המשק הישראלי עושה כבר שנים את הלא יאומן.

"אין אנחנו מספיקים להודות ולהלל"

סמוטריץ' בחר לשלב בדבריו את תפילת "נשמת כל חי": "יש לנו מדינה עצמאית וריבונית לתפארת מדינת ישראל. ואילו פינו מלא שירה כים ולשוננו רינה כהמון גליו ושפתותינו שבח כמרחבי רקיע ועינינו מאירות כשמש וכירח וידינו פרושות כנשרי שמים ורגלינו קלות כאילות, אין אנחנו מספיקים להודות ולהלל, לשבח לפאר לרומם להדר לנצח לברך לעלה ולקלס על כל הטוב והחסד שזכינו לו".

לסיום ביקש השר: "תרימו את הדגל גבוה, תתמלאו שמחה וגאווה, תגידו הלל בברכה ותחגגו 75 שנות עצמאות יהודית בארץ ישראל".