הסדר הנושים במחלבות הגולן אושר - זה הסכום שיקבלו

לאחר שהחברה נכנסה לחובות של עשרות מיליונים: הנאמנים הצליחו להגיע להסדר עם הנושים במסגרתו יוחזרו רוב החובות, והעובדים יוכלו להישאר בתפקידם. "מדובר בשיעור החזר, אשר כמותו לא נתקל בית משפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 09:19 יג בניסן התשפג

הסדר הנושים במחלבות הגולן אושר - זה הסכום שיקבלו
מחלבת הגולן: ההסדר עם הנושים, צילום: Nati Shohat/Flash90

לפני כשנה נכנסה "מחלבות רמת הגולן", המחלבה החמישית בגדולה בישראל, לחובות של כ- 42 מיליון שקלים. בעקבות כך הורה בית המשפט על הקפאת הליכים, עד שלפני מספר חודשים נרכשה המחלבה על ידי חברת "זנלכל" ב- 33 מיליון שקלים. היום (ג') גובש סופית הסדר הנושים על ידי הנאמנים שביהמ"ש מינה לחברה, כך פרסמה ליטל דוברוביצקי מאתר החדשות ynet. 

הנאמנים, עו"ד אהוד גינדס ורו"ח חן ברדיצ'ב, התעקשו שאישור ההסדר והסכם המכר עם "זנלכל" יאפשר שיקום של החברה והמשך העסקת עובדיה. בנוסף לכך, דרשו שיפרע החוב המלא לנושים בדין קדימה ולנושים המובטחים, ושיעור פירעון במזומן של יותר מ-60 אחוז לנושים הכלליים, שישולם תוך שלושה חודשים. ההסדר אושר בבית המשפט.

צפונה

רמת הגולן צילום: shutterstock

"מדובר בשיעור החזר, אשר כמותו לא נתקל בית משפט"

מקורות המימון להסדר הנושים, הם בראש ובראשונה רכישת החברה ונכסיה בסך של 33 מיליון שקל על ידי חברת זנלכל. לכך תתווסף יתרת החוב של הלקוחות בסך 8 מיליון שקלים, וסכום התמורה על מלאי החברה. בסך הכל, התמורה נאמדת בכ-41 מיליון שקלים.

בהחלטת בית המשפט על ההסכם נכתב כי "כאן המקום להעיר, והדבר מצוין במפורש בבקשה, מדובר בשיעור החזר לא מבוטל לנושים הכלליים של חברה הנמצאת בהליך חדלות פירעון, אשר כמותו לא נתקל בית משפט זה בהרבה תיקים ביחס לחברות תפעוליות מסוג החברה שלפנינו".

המחלבה החמישית בגודלה

מחלבת רמת הגולן היא המחלבה החמישית בגודלה בישראל ומייצרת מוצרי חלב ביניהם גם מוצרים מפוקחים כחלב לשתייה במסגרת המותג הפרטי של שופרסל, מחלבות גד וכן, מוצרים הנושאים את שם המחלבה. מנכ"ל התאגדות יצרני החלב אמר: "המצב שאליה נקלעה מחלבת רמת הגולן כואב לכולנו, מתוך הכרה בחשיבות המחלבה ככוח יצרני ומקור תעסוקה בפריפריה".