חכו עם התדלוק: סמוטריץ' החליט והמחיר יירד משמעותית

בסוף החודש אמורה לפקוע הוראת השעה המעניקה הנחה של 33 אגורות במחירי הדלק, שר האוצר סמוטריץ' מעוניין להביא במקומה הנחה גבוה אפילו יותר | בעקבות ירידת מחירי הנפט, משרד האנרגיה יפרסם מחר את המחיר הסופי של הדלק

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/03/23 21:34 ז בניסן התשפג

חכו עם התדלוק: סמוטריץ' החליט והמחיר יירד משמעותית
תור בתחנת דלק, צילום: Jamal Awad/Flash90

הוזלה במחירי הדלק: שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם הערב (ד') להערות הציבור צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים פתוחים להערות הציבור עד מחר בצהריים. הצווים קובעים כי מחיר הדלק יירד ב-43 אגורות לליטר בנזין בשירות עצמי. הוראת השעה הקודמת שנתנה הנחה על סך 33 אגורות לליטר תפקע בסוף החודש והר סמוטריץ' מפרסם עתה הוראה חדשה עם הגדלה של 10 אגורות בהנחה שתחול למשך חודש אחד עד סוף אפריל. 

ההנחת 33 אגורות פוקעת, במקומה תבוא הנחת 43 אגורות

כיום חלה הוראת שעה המפחיתה כ-13 אגורות לליטר מהמס על בנזין אשר עתידה לפקוע בסוף 2023, והוראת שעה נוספת המפחיתה כ-33 אגורות לליטר מהמס על בנזין אשר עתידה לפקוע בסוף מרץ 2023. על מנת למתן את העלייה הצפויה במחיר הבנזין מוצע כעת כי במהלך חודש אפריל 2023 תחול הפחתה של כ-43 אגורות לליטר במס בנוסף להפחתה של 13 אגורות שתוסיף לעמוד בתוקף עד סוף השנה. כך שבסך הכל מחירו של ליטר בנזין לצרכן בחודש אפריל יהיה נמוך בכ-56 אגורות ממחירו ללא הפחתות.

סמוטריץ

סמוטריץ', בשורה טובה למתדלקים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מחירי הנפט ירדו: מחר יפרסם משרד האנרגיה את מחיר הדלק

בנוסף, על רקע הירידה במחירי הנפט בעולם, צפויה ירידה נוספת במחירי הדל ללא קשר להוראת השעה של שר האוצר. מחר בצהריים יפרסם משרד האנרגיה את המחיר המעודכן של הדלק שמחושב מידי חודש על בסיס פרמטרים משתנים. המיסים שתפסיד המדינה מהורדת מחיר הדלק עומד על כ-130 מיליון שקלים אך ההורדה תתבטא במדד המחירים לצרכן שירד בכ-0.05 אחוז רק על מחירי הדלק.