משרד האנרגיה מבהיר: "בניגוד לשמועות - אין מחסור בדלק"

משרד האנרגיה פרסם הודעה חריגה בה הבהיר כי בניגוד לשמועות, לא קיים מחסור בדלק בעקבות השביתה הכללית במשק: "יש מספיק מלאי על מנת לתת מענה כנדרש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 22:29 ה בניסן התשפג

משרד האנרגיה מבהיר: "בניגוד לשמועות - אין מחסור בדלק"
צילום: Jamal Awad/Flash90

על רקע השביתה הכללית במשק שהתקיימה היום (ב'), עלה חשש למחסור בדלק בעקבות השביתות של בתי הזיקוק והוועדים במסופי הדלק. בתוך כך, משרד האנרגיה הוציא הודעה חריגה בה הבהיר בניגוד לשמועות שרצו ברשתות החברתיות לא קיים מחסור בדלק.

"בניגוד לשמועות שרצות ברשתות, נמסר ממשרד האנרגיה והתשתיות כי לא קיים מחסור בדלק לתדלוק כלי רכב בתחנות. נכון לעכשיו מספר מתקני תשתית הודיעו על שביתה חלקית. במשק יש מספיק מלאי על מנת לתת מענה כנדרש. ככל שהשביתה תמשך, ייבחנו הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את המשך אספקת הדלק בתחנות", נמסר מטעם משרד האנרגיה.

צילום: shutterstock

מאז שעות הבוקר: השקל מזנק - הדולר מתרסק

כזכור, על רקע אירועי הלילה בהם עשרות אלפי מפגינים הפגינו ברחבי הארץ ופיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, נפתח יום המסחר כשהשקל פותח במגמת צניחה והדולר זינק לשווי של 3.65 ביחס לשקל, עליה של 2 אחוז, היורו זינק ליחס של 3.93 מול השקל והפאונד זינק ליחס של 4.47.

בנק הפועלים, תקלה בחיובי המשכנתאות

בנק הפועלים, תקלה בחיובי המשכנתאות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אך מאז שעות הבוקר ועל רקע ההכרזה על השביתה הכללית במשק והדיווחים כי נתניהו מתכונן להצהיר על עצירת הרפורמה המשפטית, המגמה התהפכה לחלוטין כשהשקל מזנק למעלה בעוד הדולר נחלש ושאר המטבעות נחלשים משמעותית. הדולר ירד משמעותית והתייצב סביב 3.55 שקלים לדולר והיורו יורד לשיעור של 3.82 והפאונד עומד על 4.35 שקלים.