בעל חוב על סך 633 אלף שקלים החביא את רכבי היוקרה - ונתפס

מבצע מע"מ ארצי: משרדי המע"מ האזוריים ערכו ביקורת ספרים ב-161 עסקים, תפסו 133 רכבים יוקרה וגבו יותר מ-151 מיליון שקלים מחייבי מס. בנוסף הוטלו 57 עיקולי אשראי/צד ג'

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/03/23 11:19 ז בניסן התשפג

בעל חוב על סך 633 אלף שקלים החביא את רכבי היוקרה - ונתפס
צילום: דוברות רשות המסים

רשות המסים ערכה השבוע מבצע ביקורת ואכיפה נרחב, אליו יצאו עובדי משרדי מע"מ האזוריים הפרוסים בכל רחבי הארץ, כשהם מתוגברים בחוקרי יחידות החקירות של רשות המסים, עובדי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה (הוצל"פ) ברשות המסים, עובדי יחידות ניהול ספרים-מס הכנסה ושוטרים. המבצע התמקד בעסקים המנהלים מלאי סחורות, כמו יבואנים/יצואנים, ועסקים מתחום המסחר הסיטונאי והקמעונאי. במסגרת הפעילות נערכו ביקורות ספרים לעסקים שמלאי הסחורות שהם מנהלים עשוי להעיד על מחזור עסקאות גבוה יותר מזה שהם מצהירים עליו.

מעמיס כורסאות ונוסע בלי לשלם 

כך למשל, הגיעו עובדי מע"מ עכו לעסק למכירת רהיטים וגילו לקוח שמעמיס כורסאות לרכבו ונוסע לדרכו, למרות שבספירת הקופה לא היה רישום עסקאות עד לאותה שעה. לטענת בעל העסק, הלקוח לקח את הסחורה כדי לראות איך היא מתקבלת אצלו בבית ורק לאחר מכן יחליט אם הוא רוכש וזאת ללא כל תיעוד. בנוסף נמצא כי לעוסק אין ספר הזמנות וכל הרישומים מתנהלים על דפים בתפזורת, לרבות הזמנות של לקוחות ותשלומי מקדמות עבור סחורה. המבקרים ביצעו ספירת מלאי לרבות בדיקת המחירים ואחוזי הרווח להמשך ביקורת מלאה.

בסך הכול נבחרו ובוקרו 161 עסקים. לרובם ייערכו שומות בהתאם לממצאים שיביאו לגידול בהכנסות המדינה, ולחלקם אף ייפסלו הספרים ויוגשו נגדם כתבי אישום. בנוסף, נערכה במסגרת המבצע פעילות ענפה כנגד חייבי או משתמטי מס, שכללה הטלת שעבודים על רכבים ועיקולי אשראי/צד ג' על מנת לגבות חובות. במסגרת פעולות אלו, טיפלו משרדי המע"מ האזוריים  ב-2,085 חייבים וגבו סכום של יותר מ-151 מיליון שקלים. כמו כן נתפסו ונגררו 133 רכבים, חלקם רכבי יוקרה, ועד כה שוחררו 13 מהם לאחר שבעליהם שילמו את החוב.

אחד הרכבים שעוקלו

אחד הרכבים שעוקלו צילום: דוברות רשות המסים

אחד מהרכבים שעוקלו

אחד מהרכבים שעוקלו צילום: דוברות רשות המסים

עוקלו סכומי כסף מזומן מקופות המסעדות 

אחד מהרכבים שנתפסו, מסוג אאודי, שייך לבעל עסק שצבר חוב של כ-633 אלף שקלים למע"מ נתניה, שבגינו אף נגזרו עליו 7 חודשי מאסר בפועל. עד למועד תפיסת הרכב, כל ניסיון לאתר את הרכב על מנת לתפסו לא צלחו מכיוון שבעל הרכב הסתיר אותו במקומות שונים בארץ. רכב נוסף שנתפס, מסוג אופל, שייך לבעל עסק שצבר חוב בסך של כ-110 אלף שקלים. בעקבות תפיסת הרכב הגיע בעל החוב למשרדי מע"מ פתח תקוה והסדיר את חובו באמצעות תשלום מיידי של 50 אלף שקלים והתחייבות לשלם את יתרת החוב ב-3 תשלומים. 

בנוסף הוטלו 57 עיקולי אשראי/צד ג' אשר במסגרתם עוקל סכום של כ-721 אלף שקלים מצד ג'. לאחר הטלת העיקולים הללו הגיעו מרבית החייבים למשרדי המע"מ האזוריים על מנת להסדיר את חובם. כמו כן, עוקלו סכומי כסף מזומן אשר נמצאו בקופות של מסעדות שצברו חובות למע"מ נתניה.