עשרות אלפי אזרחים: רשות המיסים יוצאת במבצע - להחזיר כסף

ברשות המיסים יצאו במבצע במסגרתו נשלחו מעטפות ירוקות לעשרות אלפי אזרחים, שייתכן וזכאים להחזרי מס על שנת 2017. ברשות ימשיכו במבצע גם לשנות מס נוספות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/03/23 12:14 ד בניסן התשפג

עשרות אלפי אזרחים: רשות המיסים יוצאת במבצע - להחזיר כסף
רשות המיסים, צילום: FLASH90

מחזירים כסף: בימים האחרונים נשלחו על ידי רשות המיסים כ-150,000 מעטפות לאזרחים שעל פי בדיקת השכר שנערכה ברשות, ייתכן כי מגיע להם החזר מס על שנת 2017. ברשות המיסים מקווים כי בתקופה האחרונה יבדקו מקבלי המעטפות את הזכאות להחזר המס והגשת הבקשה.

המיתוג החדש והדגש על "גביית מס אמת"

ברשות מיתגו את המעטפות בצבע ירקרק על מנת לבלוט ברקע שאר המעטפות בדואר, בתקווה כי הדבר יגרום לאנשים לבדוק את זכאותם להחזר מס. המהלך מגיע כחלק מהרצון של רשות המיסים "לגביית מס אמת" לדבריהם. 

רשות המיסים, לא דיווחה לזכאים

רשות המיסים, לא דיווחה לזכאים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך הנוכחי איתרה הרשות כ-150,000 אזרחים שלא הגישו בקשות להחזר מס לשנת 2017, ומבדיקת דיווחי השכר שלהם עלה כי ייתכן שהם זכאים להחזר בשל העובדה ששילמו מס עודף מסיבות שונות כמו עבודה אצל שני מעסיקים, אי עריכת תיאום מס, שינוי במצב המשפחתי וכיו"ב. מקבלי המעטפות מוזמנים, לפני הגשת הבקשה להחזר, לבדוק את זכאותם באמצעות הסימולטור ולהגיש בקשה להחזר באמצעות הטופס שצורף במעטפה, וזאת עד סוף דצמבר 2023. 

עד כה הושבו יותר מ-30 מיליון שקלים

במהלך השנה הנוכחית צפויה הרשות לשלוח עוד מעטפות ירוקות לשנות מס נוספות. במהלך הרבעון האחרון של שנת 2022, עם השלמת ההיערכות של הרשות למהלך, נשלחו כ-75,000 מעטפות ירוקות ועד כה הושבו במסגרתו יותר מ-30 מיליון שקלים. מדובר בסכום ביניים מאחר שקיימות עדיין בקשות להחזר בהליכי טיפול.