שמתם לב? שכר המינימום עלה בסוף השבוע

ביום חמישי האחרון חתם שר העבודה יואב בן צור על הצו המגדיל את שכר המינימום לאחר המלצתה של הממונה הראשית על יחסי עבודה | כל הפרטים על השכר החדש

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/03/23 10:50 ד בניסן התשפג

שמתם לב? שכר המינימום עלה בסוף השבוע
כספומט, שכר המינימום עלה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שכר המינימום עלה: בסוף השבוע חתם שר העבודה יואב בן צור על הצו המורה על העלאת שכר המינימום שיחול כבר בתחילת החודש הבא, ב-1.4 אך בתלוש, יראו העובדים את ההעלאה רק בחודש מאי. שכר המינימום לחודש יעלה ב-272 שקלים ויעמוד על סך 5,571.75 שקלים לעומת 5300 שקלים, עד כה.

שכר המינימום לשעה - 30.61 שקלים

לאנשים שעובדים במשכורת על בסיס שעות עבודה, שכר המינימום לשעה יעמוד על לא פחות מ-30.61 שקלים לשעה. חוק שכר מינימום מחשב את השכר לשעה על בסיס 186 שעות (182 לעובדים על בסיס שעתי), ולכן תשלום שכר לשעה שהוא פחות מ-29.95 שקלים ייחשב כעבירה פלילית.

השר בן צור חותם על הצו

השר בן צור חותם על הצו צילום: משרד העבודה

שכר המינימום מתעדכן מידי שנה

שכר המינימום בישראל מתעדכן מידי שנה בחודש אפריל ומחושב כך שלא יעמוד על פחות מ-47.5 אחוז מהשכר הממוצע בשוק. בשנים 2021-2022 בעקבות מגפת הקורונה הוקפא חישוב שכר המינימום בישראל כאשר הפעם האחרונה שבה הוא עודכן, הייתה לפני חמש שנים.

שר העבודה יואב בן צור אמר לאחר החתימה על הצו כי: "זוהי בשורה אדירה עבור אזרחי ישראל. העלאת שכר המינימום הוא רק תחילת הדרך בצעדים המשמעותיים שנפעל למען העובדים בישראל. משרד העבודה ימשיך לחזק את שכרם ומעמדם של העובדים מהאוכלוסיות המוחלשות במשק".