הורים לילדים בני 6: ההחלטה החדשה של הממשלה שווה לכם הרבה כסף

הממשלה אישרה כי מענקי העבודה של אבות יושוו לאלה של אימהות. בנוסף, אושרה הצעתו של שר האוצר, להוסיף נקודת זכות למס להורים לילדים בגילאי 6-18 | כמה כסף זה שווה לכם?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 19/03/23 16:40 כו באדר התשפג

הורים לילדים בני 6: ההחלטה החדשה של הממשלה שווה לכם הרבה כסף
סמוטריץ', בשורה טובה להורים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בשורה טובה להורים: בישיבת הממשלה היום (א'), אישרו השרים את הצעת החוק של שר האוצר להענקת נקודת זיכוי נוספת במס להורים לילדים בגילאים 6 עד 17. בנוסף, אושרה ההצעה להשוואת מענק העבודה של אבות עובדים לזה של אימהות עובדות. הצעת החוק תועבר כעת לאישור הכנסת, ותיכנס לתוקף בתחילת שנת 2024, בכפוף לאישור הכנסת ולאישור תקציב המדינה הקרוב.

שווי נקודת המס: 2,820 שקלים בשנה

בהתאם להצעת החוק, החל משנת 2024 תינתן נקודת זיכוי אחת נוספת לגברים ולנשים בגין כל ילד בין הגילאים 6 - 18 במהלך שנת המס. לאחר שההצעה תיכנס לתוקף, גברים יהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת במס ונשים יהיו זכאיות ל-2 נקודות זיכוי במס בגין כל ילד בטווח הגילאים. שווי נקודת זיכוי במס בשנת 2023 הוא 2,820 שקלים בשנה ומשמעותה של כל נקודה היא הפחתה של 235 שקלים מהמס החודשי של מי שזכאי לה.

הורה במשפחה חד הורית שכלכלת הילדים עליו, הזכאי כיום לנקודת זיכוי אחת במס בגין כל ילד בטווח הגילאים האמור, יהיה זכאי בעקבות יישום החוק ל-2 נקודות זיכוי במס והורה במשפחה חד הורית שכלכלת הילדים אינה עליו, יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת במס. הורים יחידים יהיו זכאים בעקבות יישום החוק ל-2 נקודות זיכוי נוספות במס.

תלמידי מערכת החינוך, איך מתווכים את הרפורמה לתלמידים?

תלמידי מערכת החינוך, עוד נקודת זכות במס צילום: onatan Sindel/Flash90

מענק העבודה לאבות יושווה לזה של אימהות

בנוסף, אישרה הממשלה את הגדלת מענק העבודה לאבות. כיום, אימהות עובדות או עצמאיות זכאיות למענק עבודה הגדול ב-50 אחוז ממענק העבודה שניתן לאבות עובדים או עצמאיים. בהתאם להצעה שאושרה, מענק העבודה של אבות יושווה לזה של אימהות משנת 2023 ואילך. בקשות למענק עבודה לשנת 2023 יוגשו החל משנת 2024.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר לאחר אישור ההצעה: "כפי שהבטחנו, נאבקים ביוקר המחיה. הרחבת נקודות הזיכוי להורים לילדים עד גיל 17 תעניק מאות שקלים למשפחות של הורים עובדים. כל אזרחי ישראל מתמודדים עם יוקר המחיה ומשרד האוצר בראשותי עושה צעדים רבים כדי להיאבק ולהקל על אזרחי ישראל. הבאנו תקציב מדינה אחראי שישמור על עוצמתה של כלכלת ישראל והבאנו צעדים שיקלו על המשפחות ויגדילו את ההכנסה הפנויה של האזרחים. נמשיך לעבוד למענכם ולמען מדינת ישראל".