חשש למחסור בעופות בחג - עקב סיבה מוזרה במיוחד

המשחטות בצפון עלולות להפסיק את פעילותן בגלל סגירה של מסוף הניקוז היחיד באיזור ומאשימות את משרדי הממשלה. המשמעות: מחסור ובעופות ובשר לקראת החג הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 15:19 כז באדר התשפג

חשש למחסור בעופות בחג - עקב סיבה מוזרה במיוחד
עוף בתנור, חשש למחסור, צילום: shutterstock

לקראת מחסור בעופות? לקראת חג הפסח, כמו בכל שנה, צפוי לעלות הביקוש לעוף ובשר בקר, אולם השנה עלול להיווצר מחסור כבד בגלל סיבה הזויה במיוחד, סגירת מסוף מי ההתמלחות בצפון. המשחטות בצפון, שמספקות כמחצית שהספקת העופות, מאשימות את משרדי הממשלה וטוענות כי המשרדים ידעו על סגירת המסוף ולא דאגו לתחלופה.

מפעלים לייצור עוף ובקר פועלים להכשרת המוצרים, תהליך הדורש שימוש רב במלח. בסיום תהליך ההכשרה, נוצרים עודפי נוזלים אשר נשטפים מהמוצרים ונקראים "מי תמלחות" אותם אסור על פי החוק לשפוך לביוב, אלא רק למי הים. מכיוון שרוב המפעלים אינם סמוכים לים, הם לוקחים את המים למסוף מיוחד שמנקז אותם לים.

מקרר הקפואים, אילוסטרציה

מקרר הקפואים, יהיה מחסור בעופות? אילוסטרציה צילום: shutterstock

הדרישה של המשחטות ממשרד הכלכלה

מי התמלחות מפונים על פי חוק למסוף א.ל.א. שהינה הזכיינית של משרד הכלכלה ב"קו התמלחות הצפוני כרמיאל- ים תיכון" וממוקם בשטח העיר עכו. במסוף א.ל.א. משתמשים לצורכי פינוי מי תמלחות למעלה מ- 20 חברות תעשייתיות בצפון הארץ. בעקבות הסגירה הצפויה של המסוף, למשחטות אין לאן לפנות את המים, דבר המעמיד בסכנה את פעילותן. המשחטות אינן יכולות להשתמש במסוף הדרומי גם בעקבות המרחק ובעיקר בגלל העומס שיש עליו ואינו מאפשר הזרמה של מים נוספים. תעשייני הצפון דורשים ממשרד הכלכלה למצוא פתרון באופן מיידי לפינוי מי ההתמלחות כנדרש בחוק ולהארכת הפעילות של מסוף א.ל.א. כדי לאפשר אספקה שוטפת לעופות ובשר.