הרשת הענקית מגיעה לישראל ומציגה: ראש בראש עם המתחרה הזולה

רשת שופרסל חתמה על הסכם עם ענקית הקמעונאות ההולנדית SPAR ותפתח עשרות סניפים של המותג בישראל. לשופרסל תינתן בלעדיות גם על מכירת מוצרי החברה בסניפיה ותתחרה במותג קארפור שהביאה יינות ביתן

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/03/23 15:44 יב באדר התשפג

הרשת הענקית מגיעה לישראל ומציגה: ראש בראש עם המתחרה הזולה
SPAR, מתחרה ישירה לקארפור, צילום: shutterstock

עוד ענקית מגיעה לישראל: ענקית הקמעונאות הישראלית שופרסל, חתמה היום (א') על עסקת ענק מול הרשת ההולנדית העצומה SPAR, במסגרתו תייבא שופרסל את חנויות הרשת לישראל וגם תמכור את מוצריה בבלעדיות. המהלך מגיע על רקע הגעת הרשת האירופאית הענקית  קארפור, אותה מביאה הרשת הישראלית יינות ביתן. רשת SPAR ידועה במוצרי המותג הפרטי הזולים שלה, מה שעשוי להביא להורדת מחירי מוצרים רבים ולפתיחת תחרות.

יגביר את התחרות והוזלת המחירים

רשת SPAR ההולנדית, מחזיקה ביותר מ-13 אלף סניפים ב-48 מדינות ומעסיקה ברחבי העולם יותר מ-350 אלף עובדים. כחלק מהעסקה שחתמה שופרסל עם הרשת, מלבד פתיחת סניפים בישראל, תוכל שופרסל גם למכור את מוצרי המותג הפרטי של הרשת בבלעדיות בסניפי שופרסל, מה שיגביר את התחרות ואת הוזלת המחירים.

מי שנכנס לשותפות עם שופרסל במהלך, הוא איש העסקית עמית זאב ששמיש בעבר כמנכ"ל יינות ביתן ועל פי ההסכם, תשקיע שופרסל כ-28 מיליון שקלים בחברה המשותפת. את ההסכם עדיין צריכה לאשר הרשות לתחרות שתבחן את כל ההיבטים של העסקה. 

SPAR, תגביר את התחרות והוזלת המחירים

SPAR, תגביר את התחרות והוזלת המחירים צילום: shutterstock

"נסייע ונתמוך ביזמים וגופים בינלאומיים שיגיעו לישראל"

מי שהביע שביעות רצון מהמהלך, הוא שר הכלכלה ניר ברקת שאמר: "משרד הכלכלה והתעשייה בראשותי שם כיעד אסטרטגי להכניס רשתות ענק זרות לישראל - מהלך שיגביר את התחרות ויוזיל את סל הקניות לאזרחי ישראל. נסייע ונתמוך ביזמים וגופים בינלאומיים שיגיעו לישראל ויגבירו תחרות.  SPAR מצטרפת לקרפור שכבר החלה פעילותה בישראל - שתי רשתות בינ"ל ענקיות שביכולתן לשנות את תמונת המצב בשוק הקמעונאי הריכוזי".