ביטוח לאומי: מאות אלפי אזרחים יקבלו מענק השבוע - בדקו אם אתם זכאים

החל מהיום ישולמו מקדמות מענקי חימום לכ-300 אלף זכאים: הביטוח הלאומי יעביר באופן אוטומטי לחשבונות הבנק של הזכאים, את מקדמות החימום בסך 200 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 11:20 ה באדר התשפג

ביטוח לאומי: מאות אלפי אזרחים יקבלו מענק השבוע  - בדקו אם אתם זכאים
צילום: Nati Shohat/Flash90

החל מהיום ישולמו מקדמות מענקי חימום לכ-300 אלף זכאים: בעקבות החלטת הממשלה, החל מהיום (א') ובמהלך השבוע הקרוב, הביטוח הלאומי יעביר באופן אוטומטי לחשבונות הבנק של הזכאים, את מקדמות החימום בסך 200 שקלים - לשנת 2023.

300 אלף זכאים יקבלו מענק חימום בשבוע הקרוב

כזכור, לפני מספר שבועות התקבלה החלטת ממשלה בדבר העברת מקדמות מענקי חימום בעקבות עליית מחירי החשמל. ב- 14.2.23 ההחלטה עברה בוועדת העבודה והרווחה ובימים אלה הביטוח הלאומי מיישמה בפועל.

מענקי החימום המשולמות בדרך קבע בחודש אוקטובר, בכל שנה, צפויים להיות מופקדים גם השנה בחודש זה, בהפחתת המקדמה על סך - 200 שקלים שתופקד השבוע. מענקי החימום השנתיים עומדים על כ-600 שקלים למשפחה.

מענקי חימום

בין הזכאים למענקי החימום נמצאים: ניצולי שואה, אזרחים ותיקים המקבלים קצבת השלמת הכנסה, מקבלי תוספת לגמלת נכות, מקבלי הבטחת הכנסה צילום: canva

הזכאים למענקי החימום: מקבלי הבטחת הכנסה 

בין הזכאים למענקי החימום נמצאים: ניצולי שואה, אזרחים ותיקים המקבלים קצבת השלמת הכנסה, מקבלי תוספת לגמלת נכות, מקבלי הבטחת הכנסה וכיוצא בזה. כאמור, המענק הוא משפחתי ובמקרה בו יש שני זכאים למענק, הוא יפוצל 100 שקלים לכל אחד מבני הזוג. סך התשלומים שיועברו אל הזכאים בפעימה זו יעמוד על יותר מ-56 מיליון שקלים.

"הפעימה השנייה - בעוד כ-8 חודשים, לקראת החורף הבא"

הביטוח הלאומי פרסם כי הוא פועל ליישם את ההחלטה בדבר העברת מקדמות מענקי החימום תוך ימים ספורים מרגע שהועברה בכנסת: "החל מהיום ובמהלך השבוע הקרוב, יועברו אל חשבונות הבנק מקדמות החימום - ואנו מקווים כי הסכום יסייע, ולו במעט, לזכאים. הפעימה השנייה של מענקי החימום יועברו בעוד כ-8 חודשים, לקראת החורף הבא".