נתונים מעודדים: ישראל במקום השני בצמיחה | מחיר המשכנתאות יעלה?

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגים נתונים מעודדים לכלכלה הישראלית, שמסיימת במקום השני במדד הצמיחה מבין מדינות ה-OECD. ביום שני עשוי להודיע נגיד בנק ישראל על עלייה נוספת בריבית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 16/02/23 15:56 כה בשבט התשפג

נתונים מעודדים: ישראל במקום השני בצמיחה | מחיר המשכנתאות יעלה?
אמיר ירון, אחד המצטיינים בעולם, צילום: Flash90

נתונים מעודדים: מנתונים שפרסמה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי צמיחת הכלכלה הישראלית בשנת 2022 עמדה על 6.5 אחוז, מה שמציב אותה במקום השני מבין מדינות ה-OECD. הנתונים שפרסמה הלשכה גבוהים גם מהתחזיות של בנק ישראל שחזה צמיחה בסדר גודל של 6.3 אחוז. 

הנתונים שהציג הלמ"ס שמים את ישראל במקום השני מבין מדינות ה-OECD בצמיחה בתוצר לנפש, כשגם הצמיחה בתמ"ג (תוצר מקומי גולמי) גבוהה ביחס לשאר מדינות ה-OECD. נתוני הצמיחה של ישראל מרשימים נוכח המשבר בכלכלה העולמית, למרות ירידה בצמיחה משנת 2021 אז עמדה הצמיחה בכלכלה הישראלית על 8.6 אחוז. בבנק ישראל נערכים לכך שבשנה הבאה הנתונים יהיו נמוכים משמעותית ויעמדו על סביבות 2.8 אחוזי צמיחה.

גפני עם סמוטריץ

גפני עם סמוטריץ', עוד עימות עם הנגיד? צילום: יונתן סינדל פלאש 90

הריבית עלולה לעבור את רף 4 אחוז

ביום שני הקרוב, עשוי נגיד בנק ישראל להעלות את הריבית לשיעור של 4 אחוז ואף יותר מזה, זאת בעקבות נתוני הצמיחה הטובים של המדינה יחד עם עליית האינפלציה. מצב כזה שוב יפגע בעיקר בנוטלי המשכנתאות ובעלי ההלוואות. עלייה נוספת בריבית עלולה להוביל שוב לעימות בין נגיד הבנק לממשלה הנכנסת ובעיקר ליו"ר וועדת הכספים משה גפני, שנלחם רבות בעליית הריבית.