שאבו סולר בלילות: חשד להעלמת מס של מיליונים

חקירה סמויה חשפה: חברה ייבאה שלושה מיליון ליטר סולר במסווה של חומר פטור ממס, בזמן שהמטען נבדק החברה "משכה" את הסולר בחשאיות ובניגוד להנחיות. מנהלי החברה נעצרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/23 12:47 כג בשבט התשפג

שאבו סולר בלילות: חשד להעלמת מס של מיליונים
נמל חיפה, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

חוקרי רשות המסים פשטו אמש (ב') על משרדי חברת שמני תעשייה בע"מ ועצרו שני מנהלים בחברה, החשודים בניסיון לייבא לארץ כשלושה מיליון ליטר סולר, במסווה של חומר תעשייתי פטור ממס. הפשיטה באה בעקבות חקירה סמויה המנוהלת מזה כחודש על ידי מדור אכיפה משולב בבית המכס חיפה יחד עם מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה.

מהחקירה עולה החשד כי החברה ייבאה את החומר עתיר המס מדובאי דרך מצרים והצהירה כי מדובר ב"תזקיק שעווני", תוצר לוואי של נפט גולמי המשמש בתעשייה ופטור ממס. כך, על פי החשד, ניסתה החברה להתחמק מתשלום מס בסך כולל של כאחד עשר מיליון שקלים.

עובדים בשבת? נמל חיפה

 נמל חיפה צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בניגוד להתחייבותה: החברה משכה את הסולר בשעות לילה מאוחרות ובסופי שבוע 

החומר שיובא לארץ אוחסן במתקן "מילואות" לצורך בדיקתו, תוך התחייבות החברה כי לא תעשה בו כל פעולה עד לקבלת תשובת המעבדה. בעקבות הפעלת אמצעים מודיעיניים ומבצעיים על ידי יחידות שונות במכס בשיתוף מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה, התגלה כי החברה "מושכת" את הסולר בשעות לילה מאוחרות ובסופי שבוע באמצעות מכליות, למתקני מילוי בדרום הארץ, וכל זאת על מנת למנוע את תפישתו ולשבש את הליכי החקירה.

בהמשך לחיפושים במשרדי החברה אתמול, נעצרו ושוחררו בערבות היום דוד מסבכר, המשמש כמנהל פעיל בחברה, ורוזי שמן, מנהלת משרד בשמני תעשייה בע"מ. שופט בית משפט השלום שחררם בתנאים מגבילים וחקירתם נמשכת.

מוקדנית במשטרה. אילוסטרציה

חקירה סמויה חשפה חשד להעלמת מס. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה