הכנסייה שחייבת לעיריית ירושלים מיליונים

עיריית ירושלים הודיעה כי תעקל את החשבון של כנסיית נוטרדם בשל חוב. שגריר ישראל בוותיקן מעורב, בעלי עסקים מתכננים לפנות לבג"ץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/23 13:09 טו בשבט התשפג

הכנסייה שחייבת לעיריית ירושלים מיליונים
כנסיית נוטרדם ירושלים, צילום: Vered pichersky CC BY-SA 4.0

עיריית ירושלים הודיעה היום לכנסיית נוטרדם שבשכונת הגבעה הצרפתית כי היא מעקלת את חשבונם. כך פורסם היום (ב') בכאן רשת ב'. זאת בשל חוב של חמישה מיליון דולרים לעירייה. עוד עולה מהדיווח, כי הכנסייה והמלון שבשטחה שנמצאים ברשות הוותיקן מעל לחמישים שנה, ושגריר ישראל בוותיקן, רפאל שוץ, כבר התערב כדי למנוע משבר דיפלומטי עם המדינה הקטנה בעולם.

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר בעיקול בגין אי תשלום ארנונה עסקית בלבד, שהוטל על מלון נוטרדם שבבעלות הכנסייה. זאת לאור העובדה שהמלון פועל כעסק ככל בית עסק הפועל בעיר. העיקול הוטל לאחר שבמשך שנים נמנע המלון מהסדרת הסוגיה אל מול העירייה, למרות פניות חוזרות ונשנות מצד העירייה". על רקע זה בעלי עסקים בירושלים מתכננים לפנות לבג"ץ בטענה לאפליה בשל התשלום שלא נגבה מהכנסייה.

הארנונה עולה. עיריית ירושלים

הארנונה עולה. עיריית ירושלים צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עליית מחירי הארנונה בירושלים

פרשה זו מתנהלת על רקע עליית מחירי הארנונה בירושלים, בינואר 2023. ירושלים שידועה במחירי הארנונה הגבוהים שלה, סירבה להקפיא את עליית המחירים הכלל ארצית שעומדת על סך של 1.37 אחוזים.

עיריית ירושלים בתנופה נדל"נית

לאחרונה, עיריית ירושלים לוקחת אחריות על נושא הנדל"ן בעיר גם בהיבטים נוספים. בשבועות האחרונים הודיעה העירייה על פרויקטים חדשים של התחדשות עירונית, ביניהם תכניות של פינוי בינוי ובניית מעל אלף יחידות דיור נוספות באזור הגבעה הצרפתית, ארנונה וקריית יובל.