הצעד המקורי של סמוטריץ': הציע לרשת הענקית לפתוח סניפים בישראל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ממשיך בניסיונות להוריד את יוקר המחיה והציע לרשת הקמעונות האמריקאית - קוסטקו לפתוח סניפים בישראל. במכתב ששלח למנהלי החברה כתב: "זה יהיה הישג גדול"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/02/23 14:09 יד בשבט התשפג

הצעד המקורי של סמוטריץ': הציע לרשת הענקית לפתוח סניפים בישראל
קוסטקו, בקרוב בישראל?, צילום: shutterstock

המכתב של סמוטריץ': במענהליוקר המחיה בישראל שממשיך להתעצם, מנסה שר האוצר סמוטריץ' למצוא פתרונות יצירתיים שיוזילו את המחירים לצרכן הישראלי. על פי דיווח של יהודה שלזינגר בישראל היום, שלח שר האוצר מכתב למנהלי רשת הקמעונות האמריקאית "קוסטקו" בה הציע להם להיכנס לשוק הישראלי.

"זה יהיה הישג גדול אם ייכנסו שחקנים בינלאומיים"

המהלך אם יבשיל, יש לציין עלול להתברר כמכריע במאבק ביוקר המחיה מכיוון שהרשת היא אחת מענקיות הקמעונות בעולם ומדורגת במקום השני בגודלה כרשת מזון, מיד אחרי רשת וולמארט ובמקום התשיעי הכללי. כאמור, במכתב ששלח למנהלי החברה כתב סמוטריץ': "הממשלה בישראל הציבה לעצמה להעלות את התחרות הישראלית בשוק המזון בישראל. זה יהיה הישג גדול אם ייכנסו שחקנים בינלאומיים כמו החברה שלך. אנחנו רוצים לעניין אותך להיכנס לשוק הישראלי, יש לנו הזדמנות ושיתוף מטרות".

השר סמוטריץ

השר סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המהלך של סמוטריץ' להחלשת היבואנים

המהלך של סמוטריץ' מגיע כצעד המשך לצעדים קודמים שעשה במטרה להוזיל את יוקר המחיה. אחד ממהלכי הדגל אותו סמוטריץ' מקדם הוא חוק שיקבע, כי יבואני מזון ופארם יוכלו לעבוד רק עם לקוח גדול אחד. כך למשל חברה כמו דיפלומט, ששולטת על מוצרים רבים שמיובאים לארץ, תוכל לאחר הרפורמה לעבוד רק מול ספק אחד עיקרי. כך מנסה סמוטריץ' לגרום לתחרות במשק. את החוק הוא מתכנן להביא כבר בחוק ההסדרים הקרוב שיוגש יחד עם תקציב המדינה.