למרות שעלה לפני יומיים: מחירי הדלק יורדים הלילה

מחירי הדלק עלו ביומיים האחרונים, אך הלילה בחצות המחיר יירד משמעותית לאחר הצו עליו חתם שר האוצר סמוטריץ'. העלות למדינה: 200 מיליון שקלים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/02/23 12:16 יא בשבט התשפג

למרות שעלה לפני יומיים: מחירי הדלק יורדים הלילה
תחנת דלק, המחיר צונח, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חכו לחצות: לאחר שמחירי הדלק עלו לפני יומיים, חתם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הצו שיוזיל את מחירי הדלק חזרה. 48 שעות מתום חתימת הצו, משמע, הלילה בחצות ירדו המחירים. המחיר יעמוד על 6.48 שקלים לליטר בנזין בדומה למחיר שהיה במהלך חודש ינואר האחרון. המחיר ביומיים האחרונים, עמד על 7.17 שקלים לליטר.



בסך הכל, הצו עליו חתם סמוטריץ' להפחתת מס הבלו על הדלק, מוזיל את הדלק ב-46 אגורות לליטר, כאשר 33 אגורות מתוכם יהיו בתוקף כהוראת שעה עד לסוף חודש מרץ. לפני כשבוע חתם סמוטריץ' על צו אחר בעקבות ביטול ארכת מס הפחם , הורדה שהתבטאה בעוד 10 אגורות לליטר. 

מחיר הורדת המס על הדלק עבור אוצר המדינה מוערך בכ-200 מיליון שקלים, אך עקב עליית מחירי הדלקים בעולם, לשר האוצר לא נותרה ברירה ועל מנת להוריד את המחיר עבור האזרחים הוא נאלץ לחתום על ההנחה במיסי הדלק. 

הסופה בארצות הברית, מיליונים בלי חשמל

הסופה בארצות הברית, השפיעה על מחירי הדלק |  צילום: shutterstock

הסיבות לעליות מחירי הדלקים: סנקציות על רוסיה והסופה בארה"ב

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, הסביר מדוע מחירי הדלקים עולים, כפי שפורסם ב-ynet. "עליית המחירים החודש היא חלק מעליית מחירים בינ"ל הן במחירי הנפט ויתרה מכך במחירי הבנזין. הסיבות לעלייה הן המשך הסנקציות על מטעני נפט רוסיים והחמרתן ובנוסף מזג האוויר. הסופה החמורה שפקדה את מרכז ארה"ב בתחילת החודש הובילה להשבתה של בתי זיקוק ולצמצום ההיצע בארה"ב ולהגברת ביקושים לבנזין ודלק למטוסים".